Leesvoer voor de zomer: management
Als morgen de scholen in het noorden hun deuren sluiten zijn overal de schoolvakanties begonnen. De schoolvakanties begonnen,nog even en de rest volgt. Een heerlijk moment om even op adem te komen. Om vaak ook even datgene te doen waar het in de hectiek van alledag niet van komt. Lezen…
De zwemles: een straf of een relax moment?
Het is weer zover, vandaag naar de zwemles. Benieuwd wat de kinderen nu weer gaan leren in de les. Eens kijken of er vooruit gang in zit. Het kan me niet snel genoeg gaan met die zwemles. Steeds die weg naar het zwembad, daar zitten en zien dat mijn kind…
Klachten? Los het op met een smiley :-)
Laatst was het zover. ‘Eindelijk gaat het gebeuren’, vertelde mijn zoon trots. Waar we al zo lang op hebben gewacht, kennelijk. Waarop? Emoji’s! Je kunt nu namelijk uit nog meer emoji’s kiezen. ‘Lekker belangrijk’, dacht ik in eerste instantie. Maar ik heb het mis. Want de volgende generatie consument bereik…
‘Het is eigenlijk net als flirten’
De zomervakantie is voor velen het ultieme moment om even niks te doen of juist heel veel. Ik gebruik het ook vaak om even bij te lezen. Of in mijn geval ‘bij te horen’. Dit jaar heb ik voor het eerst boeken geluisterd, ik kan het iedereen aanraden. Maar dat…
Ouders optioneel?
Het valt mij dan op dat ouders regelmatig gezien worden als ‘noodzakelijk’ kwaad terwijl hun inbreng ook kan worden gezien als interessant en een verrijking. We doen het immers met elkaar. Een primaire voorwaarde hierbij is wel dat ouders zich welkom voelen. Dat zij in de zwemzaal kunnen komen en…
‘Komkommertijd’: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Het is vakantietijd, voor de media vaak ook wel bestempeld als komkommertijd. Het is rustig, veel mensen zijn weg of door vakantie wat minder geïnteresseerd in de (social) media. Je zult ook merken dat de reacties op jouw berichten toch iets minder zijn. Toch wil je natuurlijk wel graag actief…
Op de rem of op het gaspedaal?
Geen mens is hetzelfde. Dat maakt het vaak heel leuk, maar soms ook lastig. Waar de een goed op reageert, is voor de ander een afknapper. Vooral als je te maken hebt met zwemouders, als instructeur voor een groep staat, of richting collega’s, is meer inzicht in de persoonlijkheid van…
Zo kom je met jouw zwembad in het nieuws
Een nieuwe (doelgroepen)activiteit, bijzondere mijlpaal, leuke samenwerking, verhuizing, jubileum of sponsoring van een goed doel: het is altijd goed om jouw zwembad onder de aandacht te brengen van (potentiele) bezoekers. En dus is het fijn om in het lokale suffertje te staan, in de regionale krant of op een nieuwssite….
Overtuigen: Kill your darlings…
Een punt maken, iets overbrengen of duidelijk maken. We proberen het allemaal wel eens. Soms naar onze collega, naar de manager, naar medewerkers of naar zwemouders. Onbewust denken we na over wat we willen zeggen. Maar dit kan ook bewust om zo nog zekerder van te zijn dat jouw punt…
Wie wordt jouw fan vandaag?
Sommigen van jullie kennen Jos Burgers nog van het ZwembadBranche Congres van 2014. ‘Ga niet grazen tussen de kudde, maar zoek een rustig plekje op in het weiland waar voldoende gras is’, waren zijn woorden. Wees onderscheidend en laat dit ook zien. Luister naar je klanten, hoe ervaart men jouw…