Wie wordt jouw fan vandaag?

Sommigen van jullie kennen Jos Burgers nog van het ZwembadBranche Congres van 2014. ‘Ga niet grazen tussen de kudde, maar zoek een rustig plekje op in het weiland waar voldoende gras is’, waren zijn woorden. Wees onderscheidend en laat dit ook zien. Luister naar je klanten, hoe ervaart men jouw zwembad? En natuurlijk persoonlijke aandacht. Recent verscheen weer een boek van hem: Een fan per dag. Hierin benadrukt hij het belang van persoonlijke aandacht.


 

Ambassadeurs

Keuzes maken en waarmaken, dat is waar het volgens Burgers om gaat. Je moet de verwachtingen overtreffen. Waarom? hiermee maak je fans van je bestaande klanten. Oftewel: ambassadeurs. En dat zijn klanten voor het leven. Nu klinkt dit misschien heel lastig en bewerkelijk. Zeker als je het al druk hebt. Maar niets is minder waar volgens Burgers: ‘het kan heel simpel met één persoonlijke, kleine actie’. Dus: Hoe zorg je ervoor dat ook jouw zwembad één klant per dag ongelofelijk goed helpt? Hoe zorg je dat je mensen ook de bevoegdheid hebben om dat te doen? En dat ze het ook zelf willen? Wat moet je zelf doen om het goede voorbeeld te geven? Doorbreek processen en gewoontes. Meer weten over het je dit kunt doen? Kijk snel naar dit filmpje en lees ‘Een fan per dag’ van Jos Burgers.




Variopool