‘Als je niks leuks te vertellen hebt, zeg dan maar liever niets’
We vinden het fijn als mensen zeggen waar het op staat. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Maar als het eenmaal zover is, kan het best wel eens confronterend zijn. Had dat misschien ook anders gekund? Tactvol reageren is een kunst. De kunst om te zeggen wat…
Goede administratieve hygiëne: zo doe je dat
Het leerlingvolgsysteem is wat mij betreft een essentieel onderdeel van het contact met ouders. Voorwaarde is dan wel dat je het efficiënt invult. Als het goed wordt bijgehouden, haal je er als docent veel informatie uit voor de lessen. Maar is het ook erg nuttig voor een teamleider die ouders…
Zo gebruik je de huisstijl voor het werven van nieuw personeel
Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt kan het lastig zijn om iemand te vinden voor jouw openstaande functie. Het liefst zou je natuurlijk niet alleen je ideale medewerker vinden, maar deze ook aanspreken en overtuigen om bij jouw bedrijf te solliciteren. Jullie huisstijl en communicatie-uitingen kunnen hierbij helpen. Maar…
‘Vindt mijn moeder dat ook goed juf?’
Brent mag nog niet afzwemmen voor zijn C-diploma. Zijn moeder is erg boos, “nu heb ik een heel verdrietig jongetje”. Hij is zeker verdrietig, doet ook wekelijks enorm zijn best. Wat moeder ook steeds voor de les roept en wat helemaal niet hoeft want dat doet hij uit zichzelf al….
Koen Breedveld: ‘Voorlichting heeft nu absoluut de hoogste prioriteit’
De zomer van 2022 was uitzonderlijk en brak records door het aantal zonuren en de hoge temperaturen. Bij uitstek dus ook een zomer voor een frisse duik in het water. Velen zochten dan ook verkoeling in het buitenbad, de zee of het binnenwater. Maar helaas drong de harde realiteit ook deze zomer…
Past de huisstijl nog wel bij jouw zwembad of zwemschool?
Een huisstijl geeft de visuele identiteit van de organisatie weer. Het weerspiegelt het karakter en straalt daarmee precies dát uit wat de organisatie wil uitstralen. Een stevige huisstijl laat zien waar een organisatie voor staat en maakt het herkenbaar voor de doelgroep, dat kunnen zowel medewerkers als klanten zijn. Een…
12 dingen die je als ouder echt niet moet zeggen…
Famme vroeg aan een aantal ervaren kleuterjuffen of er dingen zijn, waar je als ouder echt niet mee moet aankomen bij de kleuterjuf of meester van je kind. Wat kan je eigenlijk (echt) niet zeggen. Zij kwamen spontaan met iets op de proppen. Waarschijnlijk heel herkenbaar voor alle collega’s. Wij vroegen…
‘Nu even niet…’ We moeten vaker onbereikbaar zijn en zo bereik je dat!
De eerste regio is weer naar school gegaan, terug in het ritme van schema’s. Vakantie is vaak juist even helemaal niks. Geen uitpuilende mailbox, overvolle agenda en eindeloze takenlijst. En misschien heb je je ook voorgenomen om na je vakantie niet meer mee te gaan in de ratrace zodat je…
Welkom! Wij zijn blij dat je er bent
Gelukkig stoppen al veel zwembaden energie in het welkom heten van nieuwe leskinderen. Vergeet daarbij dan vooral niet de ouders die je er ‘gratis’ bijkrijgt. Ouders spelen namelijk een belangrijke rol in het succes van het zwemlestraject. We willen graag dat ze zich als ambassadeurs van onze lessen gedragen. Dat…
Zo ga jij om met zeurende – of prettig kritische… – zwemouders
Niet alle zwemouders zijn hetzelfde. Met de één kan je goed overweg en met de ander net iets minder. Of helemaal niet. Natuurlijk zijn we niet allemaal zo aardig, meedenkend en relaxed als jij… Maar toch moet je er altijd het beste van maken. Zeker in deze tijd vol onzekerheden….