Marketing en branding: dit is het verschil
Ieder kind kan met plezier leren zwemmen, bewegen in het water is gezond en het is heel leuk. Duidelijk toch? Maar hoe zorg je nu dat mensen dat ook echt weten en naar jouw zwembad, zwemschool of zwemvereniging komen? Werken aan je merk dus. En aan je marketing en communicatie…
Goede administratieve hygiëne: zo doe je dat
Het leerlingvolgsysteem is wat mij betreft een essentieel onderdeel van het contact met ouders. Voorwaarde is dan wel dat je het efficiënt invult. Als het goed wordt bijgehouden, haal je er als docent veel informatie uit voor de lessen. Maar is het ook erg nuttig voor een teamleider die ouders…
‘Als je niks leuks te vertellen hebt, zeg dan maar liever niets’
We vinden het fijn als mensen zeggen waar het op staat. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Maar als het eenmaal zover is, kan het best wel eens confronterend zijn. Had dat misschien ook anders gekund? Tactvol reageren is een kunst. De kunst om te zeggen wat…
Kinderen met autisme leren zwemmen: wat gaat er anders?
Gisteren was het Wereld Autisme Dag. Zo’n 200.000 mensen in Nederland hebben een vorm van autisme, waarvan 30% een verstandelijke beperking heeft. Binnen het zwemonderwijs zien we ook steeds meer kinderen met autisme. Maar wat is autisme nou eigenlijk, wat zijn de kenmerken en wat gaat er anders? Als je…
Kinderen zwemmen zoals ze zijn
Het komt regelmatig voor dat kinderen ‘vertraging’ hebben tijdens het leren zwemmen. Om welke reden dan ook. Als ik dat merk bij een kind, ben ik graag de vragen van de ouder voor en bespreek ik wat mij opvalt. Ik vraag vooral ook naar de ‘aard’ van het kind. Immers…
Wat we kunnen leren van de skischool
Ik ben gezegend met drie kinderen die skileraar zijn en dat ik jaarlijks een bezoek aan hen mag brengen op hun werkplek. Telkens valt me dan op met welke gedrevenheid het skischoolteam werkt om hun doelen te bereiken: tevreden ouders met blije kinderen die aan iedereen vertellen hoe leuk het…
Kennissessie ZwembadBranche Congres: Wat schuilt er achter de voordeur?
Op woensdag 27 maart vindt weer het ZwembadBranche Congres plaats. Jeroen Otter, Ariane van Heijningen en Ruud Veltenaar staan dan garant voor een dag vol inspiratie. En natuurlijk kun je zoals altijd ook een aantal praktijkgerichte sessies volgen. Welke sessie ga jij volgen? Hieronder lichten wij de eerste sessie toe:…
Generatiemarketing: hoe spreek je iedereen aan?
In een wereld die voortdurend verandert en waarin culturele, sociale en technologische evoluties elkaar snel opvolgen, is een uniforme strategie om je doelgroep te bereiken niet langer effectief. Elke generatie wordt immers gevormd door unieke ervaringen, waarden en communicatievoorkeuren. Dus is generatiemarketing een must. Het is een cruciale strategie om…
Hoe AI je communicatie kan verbeteren
Als zwembad en zwemschool heb je veel informatie over te brengen naar klanten en medewerkers. Met templates kun je je boodschap gemakkelijk verpakken in flyers, posters, de website of social media berichten. Een strakke template in de huisstijl hoef je alleen nog te vullen met tekst en foto’s of video’s….
Gastvrij grenzen bewaken: ‘niet wegkijken als overlast en agressie op de loer liggen’
Gastvrijheid staat bij steeds meer zwembaden hoog in het vaandel. In de praktijk valt het echter lang niet altijd mee om elke gast op een voetstuk te plaatsen. Pesten, intimiderend gedrag en agressie maken deel uit van het werk. Andere bezoekers nemen er aanstoot aan en keren soms niet meer…