Workshopprogramma ZwembadBranche Congres: welke ga jij volgen?

Tijdens het ZwembadBranche Congres kun je je natuurlijk weer volop laten inspireren. Dit jaar hebben we André Kuipers en Richard van Hooijdonk op het programma staan, waarmee we een alvast een blik op de toekomst kunnen werpen. Wat staat ons te wachten? Daarnaast komt Ronald Wouters langs om ons een kijkje in de keuken te geven van een andere branche: de fitnessbranche. Hoe bereiden zij zich voor op de toekomst? Om alvast een tipje van de sluier te geven, zij hebben vooral de samenwerking gezocht. En natuurlijk staan er ook weer workshops op het programma. En uiteraard is er zoals altijd ook voldoende tijd om tussendoor met collega’s te praten.

Workshopprogramma ZwembadBranche Congres

Hospitality: vriendelijk, veilig en verantwoord – René Drost (Bureau HTM)
We zijn blij met iedere klant in het zwembad. Of toch niet altijd… Waarom kost het ons soms zoveel moeite om het bepaalde gasten naar de zin te maken en gaat het bij anderen juist vanzelf? Hoe zorg je voor een optimale sfeer waarin elke gast zich welkom en thuis voelt? In deze workshop gaat René Drost ons de kunst van het gastheerschap leren: hoe wordt hospitality vormgegeven in het zwembad van de toekomst? Welke factoren zijn van invloed en wat is de rol van de medewerker? Aan de hand van de ‘theorie der gerichtheden’ en de ‘cirkels van belang’ laat Drost in een amusant betoog met praktische voorbeelden zien dat je heel vriendelijk kan zijn en tevens elke gast veilig en verantwoord kan laten zwemmen.


Ben jij op zoek naar een leverancier die kan helpen bij het automatiseren van processen in jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.



René Drost is eigenaar van Bureau HTM en helpt organisaties te ontwikkelen. Als trainer en adviseur houdt hij zich vooral bezig met hospitality en teamvorming.

Medewerker gelukkig? Klant tevreden! – Claartje Driessen (Drie Essen en EasySwim)
Het besef groeit dat medewerkers alleen op hun best functioneren als ze écht lekker in hun vel zitten. Iets kunnen bereiken en kunnen bijdragen aan een hoger doel. Bedrijven die actief hieraan werken zijn succesvoller. Of zoals Simon Sinek zegt: ‘Customers will never love a company until the employees love it first’. En dus moet je een ‘medewerkers beleving’ ontwikkelen. Hoe? Claartje Driessen laat zien welke inzichten je precies nodig hebt? Hoe je die achterhaalt en vastlegt. Oftewel: hoe je zorgt dat medewerkers kansen krijgen om hun talenten verder te ontwikkelen en gelukkiger te worden. Wat vervolgens weer resulteert in tevreden en loyale klanten.

Claartje Driessen is onder meer werkzaam als trainer-docent op het gebied van (zwem)onderwijs, leidinggeven en coaching waarmee zij de zwembranche inspireert en verbindt.

Lees ook: Reis met André Kuipers mee naar de toekomst

Een duik in de toekomst van marketing en social media – Ben Noordermeer (Guidance in Sales)
We weten wat we als zwembad kunnen bieden, maar weten we wel voldoende waarvoor de klant komt? Hoe is de klant te verleiden om een duik te nemen in het zwembad: korting, kwaliteit, service…? Oftewel, met welk verhaal wordt de klant bereik? Storybuilding, Social Selling en de daarbij behorende content worden steeds belangrijker, zeker voor wie voorbereid wil zijn op de toekomst. Maar wat houdt het precies in? Ben Noordermeer gaat hier dieper op in en werpt ook alvast een blik op de toekomst. Wat zijn de doelgroepen per kanaal en welke kanalen zijn er? Ook komt customer development aan de orde: hoe kan de klant van het zwembad meehelpen om producten en diensten te ontwikkelen?

Ben Noordermeer helpt bedrijven in verschillende branches met storybuilding, verkoop en marketingbegeleiding en het toevallig is hij ook zwemonderwijzer geweest.

Wat doe jij met persoonsgegevens? Zorg dat je AVG proof bent! – Robin Schelvis (Forward Advocaten) & Chiel Meulendijks (Q-concepts)
In deze digitale tijd hebben wij ongemerkt veel persoonsgegevens van klanten. Maar wist je dat je verplicht bent om bezoekers van de website te informeren over de persoonsgegevens die worden verwerkt? Of dat met derde partijen afspraken moet maken over persoonsgegevens, wanneer deze met hen worden gedeeld? Dat geldt zeker wanneer de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (de AVG) op 25 mei in werking treedt. Dan wordt ook de zwembranche gedwongen om een actief ‘privacybeleid’ te voeren. Maar wat houdt dat precies in? Robin Schelvis & Chiel Meulendijks bereiden je voor en behandelen zowel de juridische als de IT vraagstukken.

Robin Schelvis is advocaat bij Forward Advocaten en gespecialiseerd op het gebied van het privacyrecht, Chiel Meulendijks van Q-concepts heeft expertise ten aanzien van de IT aspecten. Tezamen zijn zij op de hoogte van zowel de juridische, als de IT aspecten van de AVG.

Tijdens het congres zijn er 2 rondes met workshops. Wil jij tijdens deze rondes één van deze workshops volgen? Meld je vandaag nog aan voor het ZwembadBranche Congres op 28 maart in Apeldoorn.

>> En voor wie nog even een terugblik wil naar vorig jaar, de video van ZBBC17


advertentie

Dewi Online