Hospitality: vriendelijk, veilig en verantwoord

We zijn blij met iedere klant in het zwembad. Of toch niet altijd… Waarom kost het ons soms zoveel moeite om het bepaalde gasten naar de zin te maken en gaat het bij anderen juist vanzelf? En hoe dragen we zorg voor een optimale sfeer waarbij elke gast zich welkom en thuis voelt, zonder concessies te doen aan de veiligheid? In deze workshop gaat René Drost ons de kunst van het gastheerschap leren: hoe wordt hospitality vormgegeven in het zwembad van de toekomst? En dan ook nog eens veilig en verantwoord. Welke factoren zijn in een zwembad van invloed op hospitality. Maar ook wat is hierin de rol van de individuele medewerker? Aan de hand van de ‘theorie der gerichtheden’ en de ‘cirkels van belang’ laat Drost in een amusant betoog met praktische voorbeelden zien dat je heel vriendelijk kan zijn en tevens elke gast veilig en verantwoord kan laten zwemmen.

René Drost is eigenaar van Bureau HTM dat helpt organisaties te ontwikkelen door haar medewerkers te ontwikkelen. Als trainer en adviseur houdt hij zich vooral bezig met de thema’s hospitality en teamvorming.