Black Friday: doet jouw zwembad ook mee?
Het zal je vast niet zijn ontgaan: morgen is het Black Friday. Het is de dag dat alles goedkoper is of lijkt… Net zoals zoveel tradities, komt ook Black Friday overwaaien uit Amerika. Daar is het al heel lang een begrip en een dag waar men naar uitkijkt om zijn…
‘Maak het verschil met een diepere Why’
Een gezonde leefstijl wordt steeds belangrijker. Meer bewegen, beter eten, minder stressen: gezonder leven staat hoog genoteerd. Zeker ook nu het einde van het jaar nadert en de goede voornemens, tegelijk met het heffen van het champagneglas, weer opdoemen. Dit jaar gaan we écht gezonder leven… Een goed voornemen dat…
‘Het is eigenlijk net als flirten’
De zomervakantie is voor velen het ultieme moment om even niks te doen of juist heel veel. Ik gebruik het ook vaak om even bij te lezen. Of in mijn geval ‘bij te horen’. Dit jaar heb ik voor het eerst boeken geluisterd, ik kan het iedereen aanraden. Maar dat…
Zo ontdek je wie jouw klanten zijn
Waar heeft de klant behoefte aan? Het blijft natuurlijk altijd lastig en ernaar gissen kan soms natuurlijk verkeerd uitpakken. Dus meten is weten. Op ‘Alles over sport’ las ik over de social-marketingmethodiek, een methodiek gericht op de behoeften en drijfveren van mensen. Door marketingtechnieken te combineren met sociale inzichten vanuit…
Wie wordt jouw fan vandaag?
Sommigen van jullie kennen Jos Burgers nog van het ZwembadBranche Congres van 2014. ‘Ga niet grazen tussen de kudde, maar zoek een rustig plekje op in het weiland waar voldoende gras is’, waren zijn woorden. Wees onderscheidend en laat dit ook zien. Luister naar je klanten, hoe ervaart men jouw…
De klant komt toch wel…
5 Reacties op De klant komt toch wel…
Ik ben niet een type consument die qua koopgedrag digitaal kan worden uitgedaagd door een blauw ‘obesitaspoppetje’. Inspiratie doe ik graag op in minimaal drie dimensies, dus ik behoor tot de ouderwetse groep bezoekers van de fysieke winkels. Ik wil graag producten in mijn hand hebben en alle zintuigen de…
Cursus: ‘Online Marketing in 1 Dag!’
Wil je meer rendement uit internet halen? En wil je dat zelf regelen? Schrijf je dan in voor onze cursus: ‘Online Marketing in 1 Dag!’ Uit onderzoek blijkt, dat inzetten op internet het hoogste rendement op je marketing investering oplevert. Tijdens deze 1-daagse Online Marketing Cursus, leer je hoe je…
‘Zonder goed beleid is het effect minimaal’
Kennis is macht, maar vermenigvuldigt zich wanneer je het deelt. En dat is waar het NISB nu voor staat: kennis delen zodat anderen er beter van worden. De NISB heeft daarmee een gedaantewisseling ondergaan. Het instituut richt zich minder op de uitvoering, maar meer op het genereren van kennis en…
Hilarisch? Magisch!
Nike, Apple en Starbucks Coffee worden vaak in een adem genoemd als schoolvoorbeelden van marketing. Het zijn ondernemingen die weten hoe ze klanten moeten binnenhalen. Maar bovenal hoe ze klanten moeten binden. Of eigenlijk zijn het geen klanten maar fans. Men verkoopt ook geen producten, maar een beleving. Een beleving…
Doet uw accommodatie al aan Location Based marketing?
U heeft ze waarschijnlijk wel eens voorbij zien komen, de berichtjes: ‘I am at Albert Hein, Gelderlandplein’ of ‘I just became mayor of Koffiehuis de Appelflap’. Het zijn meldingen afkomstig van de applicatie Foursquare, een mobiele en webapplicatie die geregistreerde gebruikers de mogelijkheid biedt om vrienden te updaten over hun…