Google AI Mode en de opmars van Zero Click Content
In oktober 2025 kondigde Google aan dat AI Mode in Europa verder wordt uitgerold, waaronder naar Nederland. Daarmee breekt een nieuw tijdperk aan voor online zichtbaarheid. Waar we vroeger streden om de hoogste positie in Google, verschuift de aandacht nu naar iets veel fundamentelers: het moment waarop de gebruiker zijn antwoord al…
Marketing en branding: dit is het verschil
Ieder kind kan met plezier leren zwemmen, bewegen in het water is gezond en het is heel leuk. Duidelijk toch? Maar hoe zorg je nu dat mensen dat ook echt weten en naar jouw zwembad, zwemschool of zwemvereniging komen? Werken aan je merk dus. En aan je marketing en communicatie…
Psycho Logisch: hoe je je boodschap écht overbrengt
Afgelopen vrijdag was ik bij het seminar Alles is marketing van Christ Coolen. Wie zijn nieuwsbrieven kent, weet dat hij op een prikkelende en toegankelijke manier inzichten uit de psychologie vertaalt naar de praktijk van alledag. Ook tijdens het seminar wist hij precies de vinger te leggen op situaties die velen zullen…
ZwembadBranche Congres: Patrick van Veen
Hoe kun je klanten niet alleen tevredenstellen, maar zelfs verliefd op je merk maken? Bioloog Patrick van Veen neemt je tijdens het ZwembadBranche Congres mee in een verrassende kijk op klantgerichtheid, geïnspireerd door de natuur. Vanuit zijn bestseller ‘Verliefd op je klant’ laat Patrick zien hoe sociaal gedrag in de…
Sessies ZwembadBranche Congres: leer van experts uit het vakgebied
Het ZwembadBranche Congres op 20 maart wordt weer een dag vol nieuwe inzichten en praktische kennis. Naast de inspirerende plenaire sprekers zoals Eric van ’t Zelfde, Marijn de Vries en Patrick van Veen, kun je ook weer verdiepende kennissessies volgen. Wil je jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau tillen en…
Video als LinkedIn content: do’s en don’ts
De trend is al langere tijd duidelijk: video heeft een krachtigere impact dan stilstaand beeld en tekst. Waar dit op platforms als TikTok en Instagram al bijna vanzelfsprekend is, wint ook LinkedIn terrein als platform waar video steeds prominenter wordt. Reden dat zij specifieke tips hebben gedeeld over het effectief…
Straks weer komkommertijd? 5 x inspiratie voor social media!
In de zomermaanden, ook wel bekend als de komkommertijd, kan het nog wel eens een uitdaging zijn om interessante content voor social media te vinden. Veel mensen zijn op vakantie en de dagelijkse gang van zaken is langzamer. Maar de komkommertijd hoeft geen periode van stilstand te zijn voor je social…
Pakkende tekst en een aantrekkelijke afbeelding: simpel toch?
Op het eerste gezicht lijkt het misschien alsof succes op sociale media slechts een kwestie is van het hebben van een pakkende tekst, een aantrekkelijke afbeelding of een flitsende video. Maar schijn bedriegt. Achter deze ogenschijnlijk eenvoudige formule gaat een complexe wereld schuil. Succes op sociale media vereist een diepgaand…
Kennissessie ZwembadBranche Congres: Wat schuilt er achter de voordeur?
Op woensdag 27 maart vindt weer het ZwembadBranche Congres plaats. Jeroen Otter, Ariane van Heijningen en Ruud Veltenaar staan dan garant voor een dag vol inspiratie. En natuurlijk kun je zoals altijd ook een aantal praktijkgerichte sessies volgen. Welke sessie ga jij volgen? Hieronder lichten wij de eerste sessie toe:…
Generatiemarketing: hoe spreek je iedereen aan?
In een wereld die voortdurend verandert en waarin culturele, sociale en technologische evoluties elkaar snel opvolgen, is een uniforme strategie om je doelgroep te bereiken niet langer effectief. Elke generatie wordt immers gevormd door unieke ervaringen, waarden en communicatievoorkeuren. Dus is generatiemarketing een must. Het is een cruciale strategie om…
