Marketing en branding: dit is het verschil
Ieder kind kan met plezier leren zwemmen, bewegen in het water is gezond en het is heel leuk. Duidelijk toch? Maar hoe zorg je nu dat mensen dat ook echt weten en naar jouw zwembad, zwemschool of zwemvereniging komen? Werken aan je merk dus. En aan je marketing en communicatie…
Straks weer komkommertijd? 5 x inspiratie voor social media!
In de zomermaanden, ook wel bekend als de komkommertijd, kan het nog wel eens een uitdaging zijn om interessante content voor social media te vinden. Veel mensen zijn op vakantie en de dagelijkse gang van zaken is langzamer. Maar de komkommertijd hoeft geen periode van stilstand te zijn voor je social…
Pakkende tekst en een aantrekkelijke afbeelding: simpel toch?
Op het eerste gezicht lijkt het misschien alsof succes op sociale media slechts een kwestie is van het hebben van een pakkende tekst, een aantrekkelijke afbeelding of een flitsende video. Maar schijn bedriegt. Achter deze ogenschijnlijk eenvoudige formule gaat een complexe wereld schuil. Succes op sociale media vereist een diepgaand…
Kennissessie ZwembadBranche Congres: Wat schuilt er achter de voordeur?
Op woensdag 27 maart vindt weer het ZwembadBranche Congres plaats. Jeroen Otter, Ariane van Heijningen en Ruud Veltenaar staan dan garant voor een dag vol inspiratie. En natuurlijk kun je zoals altijd ook een aantal praktijkgerichte sessies volgen. Welke sessie ga jij volgen? Hieronder lichten wij de eerste sessie toe:…
Generatiemarketing: hoe spreek je iedereen aan?
In een wereld die voortdurend verandert en waarin culturele, sociale en technologische evoluties elkaar snel opvolgen, is een uniforme strategie om je doelgroep te bereiken niet langer effectief. Elke generatie wordt immers gevormd door unieke ervaringen, waarden en communicatievoorkeuren. Dus is generatiemarketing een must. Het is een cruciale strategie om…
Hoe AI je communicatie kan verbeteren
Als zwembad en zwemschool heb je veel informatie over te brengen naar klanten en medewerkers. Met templates kun je je boodschap gemakkelijk verpakken in flyers, posters, de website of social media berichten. Een strakke template in de huisstijl hoef je alleen nog te vullen met tekst en foto’s of video’s….
Black Friday: wat ga jij doen?
Het zal je vast niet zijn ontgaan: vrijdag is het geen gewone dag, het is Black Friday. Het is de dag dat alles goedkoper is of lijkt… Net zoals zoveel tradities, komt ook Black Friday overwaaien uit Amerika. Daar is het al heel lang een moment waar de kopende als…
Social proof: bouw vertrouwen en versterk jouw merk met testimonials
In een wereld waarin consumenten uit van alles kunnen kiezen, wordt het steeds uitdagender om het vertrouwen van klanten te winnen. Het krachtige concept van ‘Social Proof’, een psychologisch fenomeen waarbij mensen het gedrag en de beslissingen van anderen als richtlijn gebruiken bij het nemen van hun eigen beslissingen, kan…
Hoe simpel kan het zijn?
‘Stuur eens een kaartje, een kleine moeite en een groot gebaar’. Ik behoor tot de inmiddels oudere generatie die met deze gedachte groot is geworden. Niet alleen met verjaardagen, maar vooral ook rond de feestdagen zette en zet ik de gedachte van de kleine moeite om in daden. Goede bekenden,…
Zo werk je vanuit je logo aan een complete huisstijl
Misschien ken je het wel, je laat iets vormgeven -bijvoorbeeld een flyer- en de designer vraagt je om jullie huisstijl. Euh, ja, die heb je wel, natuurlijk. En na wat zoeken, stuur je het logo op. Maar weet je dat de huisstijl uit veel meer elementen bestaat dan alleen een…