Gastvrij grenzen bewaken: ‘niet wegkijken als overlast en agressie op de loer liggen’
Gastvrijheid staat bij steeds meer zwembaden hoog in het vaandel. In de praktijk valt het echter lang niet altijd mee om elke gast op een voetstuk te plaatsen. Pesten, intimiderend gedrag en agressie maken deel uit van het werk. Andere bezoekers nemen er aanstoot aan en keren soms niet meer…
Met ‘Verbindend gezag voor leidinggevenden’ bouw je aan duurzame en succesvolle teams
Als leidinggevende ben je altijd op zoek naar naar nieuwe inzichten om je team te leiden met impact en gezag. Kun je hierbij nog wel wat inspiratie gebruiken? Dan is ‘Verbindend Gezag voor Leidinggevenden’ van Quorry Schiphuis-Sax van der Weijden een must-read. Dit boek biedt niet alleen praktische tools, maar…
Social proof: bouw vertrouwen en versterk jouw merk met testimonials
In een wereld waarin consumenten uit van alles kunnen kiezen, wordt het steeds uitdagender om het vertrouwen van klanten te winnen. Het krachtige concept van ‘Social Proof’, een psychologisch fenomeen waarbij mensen het gedrag en de beslissingen van anderen als richtlijn gebruiken bij het nemen van hun eigen beslissingen, kan…
Leren als een kameleon of als een vlinder?
In de branche en ons vak als zwemonderwijzer kunnen we gelukkig regelmatig leren en ontwikkelen. Met het privatiseren van de zwemlessen is er veel veranderd. We hebben er taken bijgekregen, werkvormen zijn aangepast, thematiek rondom de zwemles krijgt meer aandacht en ouders zijn regelmatig kritisch op onze houding en ons…
Landelijke Dag Tegen Pesten: iedereen kan er wat tegen doen!
Pesten kan een enorm grote impact hebben op mensen. Bekend is de metafoor met het verkreukelde papier dat nooit meer kan worden gladgestreken, de negatieve ervaringen blijven hun hele leven bij. Natuurlijk is het belangrijk om pesten te stoppen. Elke dag moeten we ons hier bewust van zijn, maar deze dag…
‘Blijf gewoon lekker zwemmen, zo heb je ook nog wat aan je diploma’
Marjorie Meijer is al jarenlang werkzaam in de zwembranche. Als hoofd zwemzaken was zij verantwoordelijk voor de zwemlessen in zwembad De Waterlelie in Aalsmeer, momenteel vervult zij dezelfde rol bij zwembad De Wel in Nieuwkoop. Hoewel dit zwembad kleinschaliger is, zijn de uitdagingen hetzelfde. “Uiteindelijk wil je dat alle kinderen…
‘Het is zo mooi om in deze branche te werken: zoveel mensen met passie voor hun vak’
Al een kwarteeuw werkt Petra van Rooijen met hart en ziel in de zwembranche en draagt zij haar steentje bij aan de ontwikkelingen binnen de branche. Maar Van Rooijen is niet alleen professioneel betrokken, vroeger zwom zij al menig uurtje samen met haar zus, en tevens Olympisch kampioen, Manon van…
Hoe simpel kan het zijn?
‘Stuur eens een kaartje, een kleine moeite en een groot gebaar’. Ik behoor tot de inmiddels oudere generatie die met deze gedachte groot is geworden. Niet alleen met verjaardagen, maar vooral ook rond de feestdagen zette en zet ik de gedachte van de kleine moeite om in daden. Goede bekenden,…
Zo gebruik je de huisstijl voor het werven van nieuw personeel
Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt kan het lastig zijn om iemand te vinden voor jouw openstaande functie. Het liefst zou je natuurlijk niet alleen je ideale medewerker vinden, maar deze ook aanspreken en overtuigen om bij jouw bedrijf te solliciteren. Jullie huisstijl en communicatie-uitingen kunnen hierbij helpen. Maar…
‘Vindt mijn moeder dat ook goed juf?’
Brent mag nog niet afzwemmen voor zijn C-diploma. Zijn moeder is erg boos, “nu heb ik een heel verdrietig jongetje”. Hij is zeker verdrietig, doet ook wekelijks enorm zijn best. Wat moeder ook steeds voor de les roept en wat helemaal niet hoeft want dat doet hij uit zichzelf al….
