23 april ZwembadBranche Dag Belgie

Hoe simpel kan het zijn?

‘Stuur eens een kaartje, een kleine moeite en een groot gebaar’. Ik behoor tot de inmiddels oudere generatie die met deze gedachte groot is geworden. Niet alleen met verjaardagen, maar vooral ook rond de feestdagen zette en zet ik de gedachte van de kleine moeite om in daden. Goede bekenden, familie en vrienden worden van welgemeende handgeschreven beste wensen voorzien. Wat minder vaak dan voorgenomen wordt het versturen van een kaartje gevolgd met een persoonlijk bezoek.

Dagelijks ritme

Maar de nieuwsgierigheid van hoe het inmiddels met de tante is die ik al een paar jaar niet meer heb gezien, wordt helaas verstoord door het dagelijkse ritme. Zeker wanneer 2 januari, zoals dit jaar het geval was,  weer een gewone werkdag is. Wellicht is het soms langer ontbreken van persoonlijk contact de reden dat het ontvangen van nieuwjaarsgroeten het omgekeerde effect heeft: effe dat momentje van persoonlijke aandacht krijgen is best leuk, vooral als er even een persoonlijke krabbel aan toegevoegd is.


Ben jij op zoek naar een leverancier die kan helpen bij het verduurzamen van jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.



Persoonlijk bericht

Dat moet een webwinkel waar ik wel eens shop eind vorig jaar ook hebben bedacht. Denk nu niet dat ik een grote klant bij die zaak ben, ik heb twee bestellingen geplaatst met een totale waarde van ongeveer € 30,00. En toch lag er eind vorig jaar een niet te missen nieuwjaarsgroet in de bus. Binnenin links standaard bedrukt met de tekst: ‘Even een persoonlijk bericht naar jou, omdat we dankzij jou onze website in 2022 naar een nieuw niveau hebben kunnen tillen. Laten we dit in 2023 samen voortzetten!’ Maar de rechterkant maakte de kaart voor mij echt af. ‘Beste Eduard, pakketjes versturen is een feest, helemaal als dit vaker naar dezelfde persoon is. Dan heb ik het natuurlijk over jou. Daarom wil ik jou bedanken voor het vertrouwen in onze winkel en ik hoop je in 2023 weer te mogen ontvangen op de webshop. Fijne jaarwisseling! Groet, Nando’, aldus het handgeschreven vervolg op de standaard bedrukking.

Lees ook: Een ‘blik’ van waardering

Onverwachte geste

Hoe simpel kan het zijn om van iemand aandacht te krijgen? Natuurlijk weet ik dit ook wel én toch komt zo’n ogenschijnlijk kleine moeite ook bij mij dan als een groot gebaar binnen. Ik betrek het maar gelijk ook even op onze branche. Het hoeft namelijk helemaal niet ingewikkeld te zijn, verras de klant met een onverwachte geste en maak het vooral ook persoonlijk. Dus het goede voornemen voor dit nieuwe jaar? Ik wens iedereen grootse gebaren om te geven én te ontvangen.

Deze blog is geschreven door Eduard Leurs