Koen Breedveld: ‘Voorlichting heeft nu absoluut de hoogste prioriteit’
De zomer van 2022 was uitzonderlijk en brak records door het aantal zonuren en de hoge temperaturen. Bij uitstek dus ook een zomer voor een frisse duik in het water. Velen zochten dan ook verkoeling in het buitenbad, de zee of het binnenwater. Maar helaas drong de harde realiteit ook deze zomer…
Past de huisstijl nog wel bij jouw zwembad of zwemschool?
Een huisstijl geeft de visuele identiteit van de organisatie weer. Het weerspiegelt het karakter en straalt daarmee precies dát uit wat de organisatie wil uitstralen. Een stevige huisstijl laat zien waar een organisatie voor staat en maakt het herkenbaar voor de doelgroep, dat kunnen zowel medewerkers als klanten zijn. Een…
12 dingen die je als ouder echt niet moet zeggen…
Famme vroeg aan een aantal ervaren kleuterjuffen of er dingen zijn, waar je als ouder echt niet mee moet aankomen bij de kleuterjuf of meester van je kind. Wat kan je eigenlijk (echt) niet zeggen. Zij kwamen spontaan met iets op de proppen. Waarschijnlijk heel herkenbaar voor alle collega’s. Wij vroegen…
‘Nu even niet…’ We moeten vaker onbereikbaar zijn en zo bereik je dat!
De eerste regio is weer naar school gegaan, terug in het ritme van schema’s. Vakantie is vaak juist even helemaal niks. Geen uitpuilende mailbox, overvolle agenda en eindeloze takenlijst. En misschien heb je je ook voorgenomen om na je vakantie niet meer mee te gaan in de ratrace zodat je…
Welkom! Wij zijn blij dat je er bent
Gelukkig stoppen al veel zwembaden energie in het welkom heten van nieuwe leskinderen. Vergeet daarbij dan vooral niet de ouders die je er ‘gratis’ bijkrijgt. Ouders spelen namelijk een belangrijke rol in het succes van het zwemlestraject. We willen graag dat ze zich als ambassadeurs van onze lessen gedragen. Dat…
Vindt het kind de zwemlessen niet meer leuk óf de ouder…
We weten dat bij ieder kind het zwemtraject anders verloopt. Hetzelfde geldt ook voor de begeleiding van het kind en de betrokkenheid van ouders. De ene ouder heeft nou eenmaal meer geduld dan de andere. Uiteraard heeft dit ook weer te maken met meerdere factoren. Zien ouders de zwemles als…
Hulp vragen levert veel meer op
Recent heb ik een collega docente om hulp gevraagd. Eerst voelde ik de neiging om het uit te stellen, ‘nog even zelf proberen’ dacht ik terwijl ik dat natuurlijk al had gedaan. Waarom is hulp vragen soms zo moeilijk? Mijn collega wilde meteen helpen en het was heel fijn om…
In 5 stappen alle communicatie uitingen strak in de huisstijl
In een eerdere blog kon je lezen over het belang van een krachtige huisstijl. En dat het hebben ervan voor een zwembad of zwemschool net zo belangrijk is als voor een multinational. Maar als je dan een huisstijl hebt laten maken, hoe zorg je er dan voor dat die doorgevoerd…
Waarom je ook als zwembad als ‘sterk merk’ in de markt wil staan
‘Wij hoeven niet zo nodig zichtbaar te zijn in de markt. De klanten komen toch wel. We hebben zelfs een wachtlijst.’ Als je dit zo kunt stellen, verkeer je in een gunstige positie. En veel zwembaden en zwemscholen hebben inderdaad een wachtlijst voor hun zwemlessen. Maar hoe zit het met…
Ben jij ambassadeur van jullie zwemleswerkplan?
Iedere zwemlesaanbieder heeft een ‘zwemleswerkplan’. Er staat in beschreven wat de visie is van de werkgever op zwemles en hoe de lessen in de praktijk zijn georganiseerd. Docenten die ergens nieuw in dienst komen, krijgen dat plan ook uitgereikt. Er wordt getekend voor ontvangst en daarna belandt het in een…