Video als LinkedIn content: do’s en don’ts
De trend is al langere tijd duidelijk: video heeft een krachtigere impact dan stilstaand beeld en tekst. Waar dit op platforms als TikTok en Instagram al bijna vanzelfsprekend is, wint ook LinkedIn terrein als platform waar video steeds prominenter wordt. Reden dat zij specifieke tips hebben gedeeld over het effectief…
Samen werken aan een veilige en plezierige omgeving
Enige tijd geleden lanceerde NOC*NSF de campagne ‘Neem je sportiviteit mee naar je sport’ waarmee zij zich richtte op het bevorderen van respectvol gedrag langs de sportvelden. Daarbij werd benadrukt dat ouders hun dagelijkse frustraties, zoals werkstress, vooral niet moeten meenemen naar de sportweekenden. Met als doel kinderen in een…
Problemen met taggen? Zo los je het op!
Als je een bericht post op Facebook of LinkedIn is het altijd fijn om te taggen, goed voor je bereik. Maar wat als het niet lukt? Dat kan dan behoorlijk frustrerend zijn. Er zijn namelijk verschillende oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat het niet werkt zoals je verwacht. Maar geen…
12 dingen die je als ouder echt niet moet zeggen…
Famme vroeg aan een aantal ervaren kleuterjuffen of er dingen zijn, waar je als ouder echt niet mee moet aankomen bij de kleuterjuf of meester van je kind. Wat kan je eigenlijk (echt) niet zeggen. Zij kwamen spontaan met iets op de proppen. Waarschijnlijk heel herkenbaar voor alle collega’s. Wij vroegen…
Goede administratieve hygiëne: zo doe je dat
Het leerlingvolgsysteem is wat mij betreft een essentieel onderdeel van het contact met ouders. Voorwaarde is dan wel dat je het efficiënt invult. Als het goed wordt bijgehouden, haal je er als docent veel informatie uit voor de lessen. Maar is het ook erg nuttig voor een teamleider die ouders…
‘Als je niks leuks te vertellen hebt, zeg dan maar liever niets’
We vinden het fijn als mensen zeggen waar het op staat. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Maar als het eenmaal zover is, kan het best wel eens confronterend zijn. Had dat misschien ook anders gekund? Tactvol reageren is een kunst. De kunst om te zeggen wat…
Kinderen zwemmen zoals ze zijn
Het komt regelmatig voor dat kinderen ‘vertraging’ hebben tijdens het leren zwemmen. Om welke reden dan ook. Als ik dat merk bij een kind, ben ik graag de vragen van de ouder voor en bespreek ik wat mij opvalt. Ik vraag vooral ook naar de ‘aard’ van het kind. Immers…
Kennissessie ZwembadBranche Congres: Wat schuilt er achter de voordeur?
Op woensdag 27 maart vindt weer het ZwembadBranche Congres plaats. Jeroen Otter, Ariane van Heijningen en Ruud Veltenaar staan dan garant voor een dag vol inspiratie. En natuurlijk kun je zoals altijd ook een aantal praktijkgerichte sessies volgen. Welke sessie ga jij volgen? Hieronder lichten wij de eerste sessie toe:…
Generatiemarketing: hoe spreek je iedereen aan?
In een wereld die voortdurend verandert en waarin culturele, sociale en technologische evoluties elkaar snel opvolgen, is een uniforme strategie om je doelgroep te bereiken niet langer effectief. Elke generatie wordt immers gevormd door unieke ervaringen, waarden en communicatievoorkeuren. Dus is generatiemarketing een must. Het is een cruciale strategie om…
Hoe AI je communicatie kan verbeteren
Als zwembad en zwemschool heb je veel informatie over te brengen naar klanten en medewerkers. Met templates kun je je boodschap gemakkelijk verpakken in flyers, posters, de website of social media berichten. Een strakke template in de huisstijl hoef je alleen nog te vullen met tekst en foto’s of video’s….
