‘Investeren in recreatie is nog steeds spannend’
Het zwembad is een plek voor jong en oud om te bewegen, te leren zwemmen en te trainen. Maar zeker ook om te recreëren. Voor het recreatief zwemmen heb je meer nodig dan een bak met water. Elementen als glijbanen en golfslag, maar ook geluid en licht en niet te…
Het zijn toch die kleine dingen die ertoe doen
De zomervakantie ligt alweer ver achter ons. Het is al een tijdje gedaan met de rust en het zwembad is weer vol met kinderen voor het schoolzwemmen. Of zoals één van mijn collega’s het verwoordde: ‘zonder zwemlessen is even lekker, maar lesgeven is nog altijd beter dan weken achter elkaar…
Leesvoer voor de zomer – inspiratie
Na leestips over management en zwemonderwijs hebben we nu een aantal inspirerende boeken voor je geselecteerd. Heerlijk om te lezen tijdens de vakantie. De meeste mensen doen een stapje terug tijdens de vakantie om even op adem te komen. Om vaak ook even datgene te doen waar het in de…
Uitgeleefd
“Ik weet waarom er steeds minder bezoekers bij jou in het zwembad komen”, zei een regiomanager ooit tegen mij. “Heb je gezien hoe vies de ramen bij de ingang zijn.” Ik was als manager nog een groentje en kreeg op deze wijze marketingles van iemand die ruimschoots zijn sporen had…
Komt tijd, komt een oplossing…
“Het lijkt erop dat ik er eindelijk bij begin te horen”, meldde Aad mij met een grijns terloops. Aad is een 50-er die sinds oktober met gedisciplineerde regelmaat een aantal keren per week het zwembad bezoekt. In de vroege ochtend neemt hij de fiets om even over zeven een duik…
Hang op, klik weg en bel uw bank…
Je kent wellicht de reclame van de gezamenlijke banken, waarin ze ons als consumenten duidelijk maken dat je direct en zonder omwegen moet handelen. Bij ook maar het geringste vermoeden van phishing de telefoon erop, de website wegklikken en de bank informeren. Niet de meest klantgerichte actie naar phishers, maar…
Milo Berlijn vertelt alles over beleving en de ‘IK-factor’ tijdens het ZwembadBranche Congres
‘Heel veel bedrijven denken dat gastvrijheid een functioneel proces is, maar het heeft alles met emotie te maken.’ Was getekend, Milo Berlijn. Als geen ander weet Berlijn waar hij het over heeft. Het creëren van een unieke klantbeleving, zit in zijn haarvaten. Ooit begon het in de horeca, maar inmiddels…
Vraagje: waarom bestaat het zwembad eigenlijk..?
Bezoekers het gevoel geven dat ze welkom zijn in het zwembad. Het begint met medewerkers die zich welkom voelen binnen de organisatie. En dat lukt met leiderschap dat gericht is op het geven van vertrouwen. Hostmanship Specialist Marnix Smulders legt uit hoe medewerkers en klanten ambassadeurs kunnen worden. Het draait…
Zoals de waard is…
Ik bezoek veel zwembaden, maar merk steeds weer: zwembaden en horeca is een combinatie die niet samen lijkt te gaan. Met mijn cursusmateriaal in de hand meldde ik me eens bij de bar van een sinds kort geprivatiseerde zwembad. De horecamedewerkster zat enigszins verdekt opgesteld op een stoel in een…
Workshopprogramma ZBBC17: welke ga jij volgen?
Op 16 maart vindt het jaarlijks ZwembadBranche Congres weer plaats en zal de zwembranche wederom worden geïnspireerd door een mooie line up van sprekers en diverse workshops. Tijdens het congres zijn er 2 rondes met 4 workshops, het aanbod is per ronde hetzelfde. Hierbij het programma voor de workshops: welke…