Milo Berlijn vertelt alles over beleving en de ‘IK-factor’ tijdens het ZwembadBranche Congres
‘Heel veel bedrijven denken dat gastvrijheid een functioneel proces is, maar het heeft alles met emotie te maken.’ Was getekend, Milo Berlijn. Als geen ander weet Berlijn waar hij het over heeft. Het creëren van een unieke klantbeleving, zit in zijn haarvaten. Ooit begon het in de horeca, maar inmiddels…
Vraagje: waarom bestaat het zwembad eigenlijk..?
Bezoekers het gevoel geven dat ze welkom zijn in het zwembad. Het begint met medewerkers die zich welkom voelen binnen de organisatie. En dat lukt met leiderschap dat gericht is op het geven van vertrouwen. Hostmanship Specialist Marnix Smulders legt uit hoe medewerkers en klanten ambassadeurs kunnen worden. Het draait…
Zoals de waard is…
Ik bezoek veel zwembaden, maar merk steeds weer: zwembaden en horeca is een combinatie die niet samen lijkt te gaan. Met mijn cursusmateriaal in de hand meldde ik me eens bij de bar van een sinds kort geprivatiseerde zwembad. De horecamedewerkster zat enigszins verdekt opgesteld op een stoel in een…
Workshopprogramma ZBBC17: welke ga jij volgen?
Op 16 maart vindt het jaarlijks ZwembadBranche Congres weer plaats en zal de zwembranche wederom worden geïnspireerd door een mooie line up van sprekers en diverse workshops. Tijdens het congres zijn er 2 rondes met 4 workshops, het aanbod is per ronde hetzelfde. Hierbij het programma voor de workshops: welke…
Meneer Reimers weet hoe het ‘heurt’
Bij gastvrijheid denk je meteen aan Meneer Reimers, de sidekick van Herman den Blijker en in het dagelijks leven beter bekend als Willem Reimers. Reimers staat synoniem voor goede manieren en weet als geen ander hoe het eigenlijk heurt. Maar het gaat zeker niet alleen om goede manieren. Het gaat…