Rookvrij buitenbad: hoe doe je dat?
Wel of niet roken is uiteraard iemands persoonlijke keuze. Maar dat roken niet goed voor je is, behoeft geen nadere toelichting. En dat het heel belangrijk is dat kinderen niet beginnen met roken ook. Rookvrije omgevingen dragen hier dan aan bij. Gelukkig zien we dat het aantal speelplekken en sportverenigingen…
Gastvrij grenzen bewaken: ‘niet wegkijken als overlast en agressie op de loer liggen’
Gastvrijheid staat bij steeds meer zwembaden hoog in het vaandel. In de praktijk valt het echter lang niet altijd mee om elke gast op een voetstuk te plaatsen. Pesten, intimiderend gedrag en agressie maken deel uit van het werk. Andere bezoekers nemen er aanstoot aan en keren soms niet meer…
Toe aan inspiratie? Volg de kennissessies op de ZwembadBranche Dag!
Wil jij even ontsnappen aan de waan van de dag en je weer helemaal opladen door inspiratie op te te doen én weer eens lekker bij te praten met vakgenoten? Kom dan naar de ZwembadBranche Dag. Daar vind je een beursplein met [bijna] alle toeleveranciers aan de branche, is er…
ZwembadBranche Dag 2023: eerste kennissesies bekend
Op 10 oktober komen professionals, experts, en leveranciers uit de zwembranche samen voor een dag vol kennisuitwisseling, inspiratie en ontmoetingen. Op de beursvloer vind je [bijna] alle leveranciers in de zwembranche, dus alle denkbare producten en diensten voor jou verzameld. Dit bespaart een hoop zoekwerk en losse afspraken. Daarnaast hebben…
Veel moeten en weinig mogen: hoe blijf je dan gastvrij?
Gastvrijheid zit in zijn DNA. Het mensen naar hun zin maken en een beleving mee geven, hij doet niets liever. Maar toen kwam het coronavirus en ging de wereld op slot. Afstand houden en drukte vermijden: hoe is dat voor een gastheer? Een week was Milo Berlijn van slag, maar…
Grip op bezoekersaantallen met VConsyst Access Suite
De zwembaden zijn weer open! Met de 1,5 meter samenleving in het achterhoofd heeft de zwembranche beperkende voorwaarden vrijgegeven. Zo mogen er slechts een maximaal aantal bezoekers in het zwembad aanwezig zijn, op basis van het aantal vierkante meters. Maar hoe is dat te regelen? Met VConsyst Access Suite Toegangsregulering…
Verbinden in crisistijd: hoe communiceer je nu met je klanten?
Toen donderdag 12 maart de directie en het MT van Verbindion het besluit nam om Sport- en Evenementencomplex Merwestein te sluiten, was er natuurlijk veel te doen. Ook -of eigenlijk juist- op het gebied van marketing en communicatie. Intern alle collega’s inlichten en informeren, daarna extern. Een duidelijk persbericht schrijven,…
Het oppimpen van je website: achter de schermen bij Den Ekkerman
Den Ekkerman heeft een nieuwe website. Hoewel de ideeën er al wel lang lagen, heeft het toch even geduurd. Uiteindelijk moet er toch worden gewerkt… Maar een goede website voor je (potentiële) klanten is natuurlijk wel belangrijk. En dat vindt Minette Lommers natuurlijk ook. Om dit uiteindelijk te realiseren, is…
Hoornse Vaart: steeds meer bezoekers en grotere klanttevredenheid
De bezoekersaantallen van sportcomplex Hoornse Vaart zijn de laatste drie jaar gegroeid van 346.000 naar 391.000 bezoekers. Een stijging van maar liefst 10%, grotendeels afkomstig uit de losse kaartverkoop. Marcel Ruitenberg, hoofd zwemaccommodaties van Alkmaar Sport, legt uit hoe dat kan. “We denken van buiten naar binnen, vanuit het klantperspectief.”…
Sorry… Excuses namens onze toezichthouders
3 Reacties op Sorry… Excuses namens onze toezichthouders
Gastblog Minette Lommers, manager van Zwembad Den Ekkerman – Vorige week was het vakantie, dus dat betekent dat het op het zwembad dan altijd erg druk is tijdens het recreatieve zwemmen. Op deze dagen gaan ook wel eens wat zaken niet helemaal zoals het hoort, vandaar dat wij hiervoor graag…