ZwembadBranche Congres: Patrick van Veen
Hoe kun je klanten niet alleen tevredenstellen, maar zelfs verliefd op je merk maken? Bioloog Patrick van Veen neemt je tijdens het ZwembadBranche Congres mee in een verrassende kijk op klantgerichtheid, geïnspireerd door de natuur. Vanuit zijn bestseller ‘Verliefd op je klant’ laat Patrick zien hoe sociaal gedrag in de…
Droom? Een nachtmerrie!
Na een autorit van dik acht uur, komen we eindelijk aan op onze eerste plek van bestemming. We zijn vroeg vertrokken om rond acht uur het zwemparadijs te bezoeken dat al van voor de corona op ons verlanglijstje staat. Precies op schema betreden we het enorme zwemcomplex en zien meteen…
Jan van Setten: ‘Durf te bruisen’
Met grote ontsteltenis las ik gisteren dat Jan van Setten is overleden. Een man die in zijn te korte leven met zijn bruisende energie en scherpe inzichten levens veranderde. Jan sprak in 2015 op ons congres en dit was onvergetelijk. Het was niet alleen wat hij zei, maar hoe hij…
Hocus, pocus. Focus!
Soms heb je wel eens klanten die moeite hebben met het hebben van focus in de les. Ze volgen je wel, ze doen ook nog wel wat je ze vraagt, maar ze zitten met hun hoofd ergens anders. Herkenbaar? Daarnaast zijn er ook klanten die graag tot in detail willen…
‘Mijn kracht ligt in het verbinden van de juiste mensen’
Ongeveer 16 jaar geleden belandde Martijn Groeneveld min of meer toevallig in de zwembranche. Hoewel toeval bestaat eigenlijk niet. Als zwemliefhebber en voormalig wedstrijdzwemmer lijkt het bijna voorbestemd te zijn geweest. Wat ooit begon als een bijbaantje is uitgegroeid tot product manager bij Optisport. Met zijn passie voor zwemmen, aanstekelijk…
Hoe AI je communicatie kan verbeteren
Als zwembad en zwemschool heb je veel informatie over te brengen naar klanten en medewerkers. Met templates kun je je boodschap gemakkelijk verpakken in flyers, posters, de website of social media berichten. Een strakke template in de huisstijl hoef je alleen nog te vullen met tekst en foto’s of video’s….
Social proof: bouw vertrouwen en versterk jouw merk met testimonials
In een wereld waarin consumenten uit van alles kunnen kiezen, wordt het steeds uitdagender om het vertrouwen van klanten te winnen. Het krachtige concept van ‘Social Proof’, een psychologisch fenomeen waarbij mensen het gedrag en de beslissingen van anderen als richtlijn gebruiken bij het nemen van hun eigen beslissingen, kan…
Waarom je ook als zwembad als ‘sterk merk’ in de markt wil staan
‘Wij hoeven niet zo nodig zichtbaar te zijn in de markt. De klanten komen toch wel. We hebben zelfs een wachtlijst.’ Als je dit zo kunt stellen, verkeer je in een gunstige positie. En veel zwembaden en zwemscholen hebben inderdaad een wachtlijst voor hun zwemlessen. Maar hoe zit het met…
Eerlijk advies(ie)?
Laatst kwam een moeder bij mij omdat zij overweegt om een ABC pakket te kopen. Wij zijn aanbevolen door haar buurvrouw die erg tevreden is, maar zij heeft nog een paar vragen. Ze wil weten wanneer ouders weer de hele les op de zwemzaal mogen zijn, net zoals voor corona….
Verbinden in crisistijd: hoe communiceer je nu met je klanten?
Toen donderdag 12 maart de directie en het MT van Verbindion het besluit nam om Sport- en Evenementencomplex Merwestein te sluiten, was er natuurlijk veel te doen. Ook -of eigenlijk juist- op het gebied van marketing en communicatie. Intern alle collega’s inlichten en informeren, daarna extern. Een duidelijk persbericht schrijven,…