Ouders willen een zwemlesaanbieder dichtbij huis met gekwalificeerde lesgevers, die regelmatig worden bijgeschoold. Tijdens de zwemles blijven de meesten wachten in het zwembad. Graag wil men dan kijken naar het kind onder het genot van een kop koffie en met de mogelijkheid om tussendoor middels wifi even email of facebook te checken. En waar de zwemouder zich niet mee bezighoudt? De methode van de zwemles. Zwem-ABC, ENVOZ of SuperSpetters: zo’n 60% van de zwemouders heeft geen idee welk logo er op het diploma komt te staan.
Alle discussies over methodes ten spijt, de zwemouder lijkt zich er niet heel erg voor te interesseren. Uiteraard is daarmee niet gezegd dat het niet goed is een opbouwende discussie te voeren over de inhoud van het zwemdiploma. Alleen de zwemouder is er niet erg mee bezig. Of het zwembad is niet goed in staat de methode onder de aandacht te brengen. Op zich ook niet vreemd aangezien communicatie een zorgenkindje blijft, zeker als het gaat om social media. Van de ouders die actief is op social media (78%) weet 65% niet eens of het zwembad dat wel is. Daarnaast scoort communicatie op een schaal van 1 tot 10 een 6.5. En bij diegene die actief is op social media, zelfs 4.5. Daar valt dus nog een wereld te winnen. Gelukkig scoort de overall beoordeling beter, met een 7.1. is deze ruim voldoende. Maar voor wie niet wil leven met een zeven is er natuurlijk nog wel werk aan de winkel. Hetzelfde geldt voor de lesgevers, een keurige 7.3 maar het kan uiteraard altijd beter.
- Lees verder in ZwembadBranche #49
- Lees ook persbericht: 60% zwemouders weet niet welke lesmethode hun kind volgt