27 maart ZwembadBranche Congres

Een ‘blik’ van waardering

Normaal gesproken schrijft Minette Lommers van Den Ekkerman over de activiteiten in het zwembad en wat er achter de deuren gebeurt. Maar nu de deuren zijn gesloten en er geen bezoekers zijn, gebeurt er veel minder in het zwembad dan normaal. Toch wil Minette ook zeker nu haar verhaal kwijt. Of liever gezegd haar waardering.

Respect

Allereerst willen wij vanuit heel het personeel van zwembad Den Ekkerman ons respect tonen aan iedereen die in de meest vitale beroepen werken op dit moment. Van hen wordt heel veel gevraagd en zij gaan (gelukkig) gewoon door. Ze werken nog harder dan ze ooit hebben gedaan, waarvoor dus nogmaals: diep respect en blijf vooral zo doorgaan.


Ben jij op zoek naar een leverancier die kan helpen met het schoonmaken en schoonhouden van jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.



Blik van waardering

Zonder verder andere beroepsgroepen te vergeten, willen wij iedereen die linksom of rechtsom probeert de eindjes aan elkaar te knopen en er te zijn voor anderen, een blijk van waardering geven. Zo ook aan ons personeel. Het is voor iedereen even schakelen en aanpassen. De één kan dat heel gemakkelijk, maar voor een ander is dat misschien een stuk lastiger. Om onze waardering uit te spreken, hebben wij ons personeel een kleinigheid gegeven: een blik van waardering (om de Veldhovense ondernemers te steunen in deze tijd, hebben wij deze uiteraard bij onze bijna buurman besteld). Ook voor hen even een opsteker in deze tijd. Een stukje positiviteit en waardering voor het omschakelen naar de werkzaamheden die ze momenteel doen.

  • Instructeurs/toezichthouders/schoonmakers/technische dienst
    Bedankt voor het schoonmaken van alle vloeren in alle kleedlokalen, douches en baden.
    Bedankt voor het reinigen van alle wanden, deuren en plafonds in de kleedaccommodatie.
    Bedankt voor het wassen van alle ramen bij de zwembaden (dat zijn er best veel).
    Bedankt voor het schoonmaken, opruimen en herschikken van alle materiaalhokken. Het ziet er schoon en super opgeruimd uit.
    Bedankt voor het schoonmaken van het sanitair en de douches, inclusief het ontkalken hiervan. En niet te vergeten: alle putjes!
    Bedankt voor het schoonmaken van de kleuterspeelhoek, tafels en stoelen bij de horeca.
    Bedankt voor het meedenken met de filmpjes en foto’s die we elke dag weer plaatsen op social media en voor jullie enthousiasme tijdens het meedoen in de (beweeg)filmpjes.
    Bedankt voor het technische advies en het doorvoeren van de technische aanpassingen, zodat we momenteel in ieder geval kunnen bezuinigen op de energie.
  • Receptionistes
    Bedankt voor het schoonmaken van jullie receptie
    Bedankt voor de administratieve zaken die opgepakt moesten worden om iedereen op de hoogte te brengen.
    Bedankt voor het bijhouden van de mails en het netjes afhandelen van telefoongesprekken (zeker in het begin van deze periode).
    Bedankt voor het opruimen van materialen en herschikken van alle zwembadmaterialen die we normaal gesproken verkopen.
    Bedankt voor het wassen van alle ramen en deuren in de hal, bij de receptie en in de gangen.
    Bedankt voor het vernietigen van veel overtollige administratie. Dit hadden we anders richting het nieuwe zwembad moeten gaan doen.
  • Kernteam
    Bedankt voor het snel schakelen en denken in oplossingen
    Bedankt voor de gesprekken die jullie gevoerd hebben met het personeel, in zo’n uitzonderlijke situatie als deze is dit niet altijd makkelijk.
    Bedankt voor het opstellen van de schoonmaakwerkzaamheden en roosters invullen die allemaal persoonlijk door iedereen doorgegeven mochten worden.
    Bedankt voor de positiviteit en sfeer verhogende activiteiten.
    Bedankt dat ook jullie op zijn tijd mee hebben gepoetst.

Als laatste voor degenen die nog ziek thuis zijn: veel beterschap, we hopen dat jullie snel zullen herstellen. Ik vond het nodig om op deze manier mijn waardering uit te spreken naar alle collega’s die deze weken zeer hard hebben gewerkt. Werkzaamheden die ze normaal gesproken niet uitvoeren, maar die nu zonder te mopperen wel allemaal gedaan zijn. Chapeau voor jullie bereidheid. Jullie hebben het, ‘blik van waardering’, meer dan verdiend.

Deze blog is geschreven door Minette Lommers, manager van Zwembad Den Ekkerman. Heb jij ook een mooi verhaal uit de praktijk dat je graag met je collega’s wilt delen? Mail naar info@zwembadbranche.nl


advertentie

Dewi Online