‘Wij maken bewust een praatje met onze bezoekers’

Dicht bij de klant staan is één van de belangrijkste uitgangspunten van Mounewetter. Niet geheel verwonderlijk dus dat dit zwembad, naast ‘Openluchtbad van het jaar’, ook winnaar was in de categorie ‘Meest klantvriendelijke zwembad’ van de ZwembadBranche Awards. En dus stonden de medewerkers van Mounewetter tot tweemaal toe met een glimlach van oor tot oor op het podium.

Oprechte interesse

Een glimlach die hen ook zover heeft gebracht, zo benadrukt Joke van der Vliet van Mounewetter. “Voor ons staat de bezoeker echt centraal. Vanzelfsprekend wordt elke bezoekers vriendelijk begroet, maar we gaan daarin verder. Wij maken bewust een praatje met onze bezoekers en tonen oprechte interesse. Is iemand een tijdje niet geweest, heeft iemand een nieuw badpak of een blije of droevige gebeurtenis meegemaakt: wij zullen er altijd even naar vragen. Daarnaast is bij ons het fluitje echt taboe en wordt er ook niet geschreeuwd vanaf de kant. Als er iets niet door de beugel kan, attenderen wij de desbetreffende bezoeker daar op vriendelijke wijze op. Wij behandelen onze klanten met respect en dit krijgen wij dan ook terug.”

Lees ook: ‘Uiteindelijk draait het om wat de klant van ons vindt’

Buiten de regio

Nu de verkoop van de abonnementen zijn gestart, ziet men dat het winnen van de awards niet alleen een mooie erkenning is geweest. “We zien het ook terug in de verkoop van abonnementen. Het aantal abonnementen dat is verkocht, is enorm gestegen. Verder valt op dat onze bekendheid buiten de regio is toegenomen. Niet alleen komen de bezoekers uit Witmarsum, maar ook uit Leeuwarden, Harlingen, Sneek en Bolsward. Omliggende grote steden weten ons beter te vinden nadat we de ZwembadBranche Award in ontvangst hebben mogen nemen. Dit komt onder meer omdat de lokale media er aandacht aan hebben besteed. Daarnaast hebben wij het natuurlijk kenbaar gemaakt via social media en staat het uitgebreid uitgemeten in onze folder.”

Waardering

Ook dit jaar doet het openluchtbad van Witmarsum weer mee met de ZwembadBranche Awards. Natuurlijk hoopt Van der Vliet weer in de prijzen te vallen. “Uiteraard zouden we de beide titels graag willen prolongeren. Maar we vinden het in iedergeval al heel fijn als onze klanten laten weten wat ze van ons vinden. Is het niet goed, kunnen we er wat aan doen. En is het wel goed, dan is dat een mooie waardering voor ons werk.”

Meld jouw accommodatie vandaag nog aan voor de ZwembadBranche Awards




Variopool