Droom? Een nachtmerrie!
Na een autorit van dik acht uur, komen we eindelijk aan op onze eerste plek van bestemming. We zijn vroeg vertrokken om rond acht uur het zwemparadijs te bezoeken dat al van voor de corona op ons verlanglijstje staat. Precies op schema betreden we het enorme zwemcomplex en zien meteen…
Klantvriendelijk én klantgericht: zo creëer je beleving
Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. Ook voor het zwembad zijn deze twee woorden ontzettend belangrijk. Maar hoe doe je dat, wat is het verschil, wat doen wij als zwembad hieraan? Vragen die Minette Lommers en haar team ook vaak stellen. In deze blog gaat zij hier dieper op in en hoe Den…
Teamdag: met elkaar leren én lachen
Soms is het moeilijk om even een pas op de plaats te maken. De waan van de dag maakt dat je eigenlijk altijd maar door gaat. Ook in het zwembad. Maar zo nu en dan is het goed om even met elkaar te kijken waar je staat en waar je…
Hoornse Vaart: steeds meer bezoekers en grotere klanttevredenheid
De bezoekersaantallen van sportcomplex Hoornse Vaart zijn de laatste drie jaar gegroeid van 346.000 naar 391.000 bezoekers. Een stijging van maar liefst 10%, grotendeels afkomstig uit de losse kaartverkoop. Marcel Ruitenberg, hoofd zwemaccommodaties van Alkmaar Sport, legt uit hoe dat kan. “We denken van buiten naar binnen, vanuit het klantperspectief.”…
‘Wij maken bewust een praatje met onze bezoekers’
Dicht bij de klant staan is één van de belangrijkste uitgangspunten van Mounewetter. Niet geheel verwonderlijk dus dat dit zwembad, naast ‘Openluchtbad van het jaar’, ook winnaar was in de categorie ‘Meest klantvriendelijke zwembad’ van de ZwembadBranche Awards. En dus stonden de medewerkers van Mounewetter tot tweemaal toe met een…
Vraagje: waarom bestaat het zwembad eigenlijk..?
Bezoekers het gevoel geven dat ze welkom zijn in het zwembad. Het begint met medewerkers die zich welkom voelen binnen de organisatie. En dat lukt met leiderschap dat gericht is op het geven van vertrouwen. Hostmanship Specialist Marnix Smulders legt uit hoe medewerkers en klanten ambassadeurs kunnen worden. Het draait…
Kauwgom…
De rol van de receptionist is misschien wel de meest belangrijke in het zwembad. Gasten welkom heten en een uur later afscheid nemen als ze de accommodatie weer verlaten. En in een kruisverband gelijktijdig informatie van en voor collega’s uitwisselen: toetsen of iedereen op de plek staat, onverhoopte calamiteiten registreren…