‘Uiteindelijk draait het om wat de klant van ons vindt’

Joost Veenema (manager Molenduinbad) had oprecht niet het idee dat het Molenduinbad in Norg meteen een ZwembadBranche Award in ontvangst zou nemen. Des te groter was dan ook de verrassing dat men won. Een kroon op het werk van het afgelopen jaar. “Het jaar stond in het teken van de ingrijpende verbouwing waardoor we een maand dicht waren. Daarnaast hadden we te kampen met ziekte binnen ons team waardoor het voor hen een zwaar jaar was. Het winnen van éen van ZwembadBranche Awards voelde dan ook als loon naar werken.”

PR

Het goede nieuws verspreidde zich na de uitreiking al snel. Zowel lokaal als regionaal werd het breed uitgemeten. “Na het versturen van het persbericht naar de media, stond de telefoon gelijk roodgloeiend. Alle kranten uit de regio schreven erover en zelfs TV Drenthe stond op de stoep met een cameraploeg. Voor ons natuurlijk mooie PR. Hoewel ik het niet kan bewijzen, durf ik wel te stellen dat de stijging in het aantal zwemlessen én de toename van bezoekers hiervan het resultaat is. We hebben opmerkelijk meer geplust aan het begin van het jaar. ”

Beoordelingen

Natuurlijk is Veenema blij met de positieve reacties van zowel de media als de bezoekers. “Uiteraard is het naast het winnen van de prijs ook fijn om te horen dat mensen je een terechte winnaar vinden. Je wil alles steeds zo goed mogelijk doen en zo’n prijs is dan een mooie bevestiging van waar je mee bezig bent.” Wat Veenema ook vooral aanspreekt, is het feit dat de prijs wordt uitgereikt op basis van de beoordelingen van klanten. “Het gaat hierbij niet om wie de grootste PR machine heeft en de meeste stemmen weet binnen te halen, het gaat oprecht om de mening van de klant.”

Lees ook: Nieuwe ronde, nieuwe kansen…

Waardevolle informatie

Daarnaast is Veenema ook erg blij met de feedback. “Of het nu gaat om positieve reacties of negatieve, beiden zijn waardevol. Natuurlijk is het leuk om te horen dat je het goed doet. Dat mensen waarderen waar je mee bezig bent. Maar als mensen niet tevreden zijn, wil je dit uiteraard ook weten en hier op kunnen reageren.” Hetzelfde geldt voor het Nationaal Onderzoek Zwemouders, waar het Molenduinbad ook aan meedoet. “Alle input van klanten is voor ons waardevolle informatie. Uiteindelijk draait het natuurlijk om wat de klant van ons vindt.”

Meld jouw accommodatie vandaag nog aan voor de ZwembadBranche Awards




RBI Corrosion