Jouw accommodatie viral op LinkedIn, kan dat?
Op het zakelijke socialmedia platform LinkedIn wordt dagelijks een enorme hoeveelheid aan content gepubliceerd, door de meer dan 11 miljoen LinkedIn-leden. Daarom is het een heuse uitdaging om jouw content gelezen te laten worden. Door de vele artikelen die iedereen voorbij ziet komen op zijn feed, moet jouw artikel wel…
Video content: Facebook, YouTube of Instagram?
Video is in grote opkomst en wordt goed bekeken op alle social media platforms, de tijd van grote lappen tekst – al dan niet met foto – is zo’n beetje voorbij. Het moet kort en krachtig in tekst of beeld. Leuk zo’n video: maar wat post je waar? En nog…
‘Komkommertijd’: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Het is vakantietijd, voor de media vaak ook wel bestempeld als komkommertijd. Het is rustig, veel mensen zijn weg of door vakantie wat minder geïnteresseerd in de (social) media. Je zult ook merken dat de reacties op jouw berichten toch iets minder zijn. Toch wil je natuurlijk wel graag actief…
Spurd-Leeghwaterbad is de negende winnaar van ‘Ranking the Pools’
Spurd-Leeghwaterbad is de negende winnaar van onze Social Media rubriek ‘Ranking the Pools’. Door goed te scoren op Twitter én Facebook, zowel qua aantallen fans als de interactie met hun fans, hebben zij Zwembad De Boetzelaer en De Scheg achter zich gelaten. De Scheg is overigens wel de hoogste nieuwkomer,…
Maak zo fans van je volgers!
Het opbouwen van een online community met trouwe fans is niet eenvoudig. Het vergt inspanning om van jouw volgers fans te maken. Om mensen te blijven boeien én terug te laten komen naar bijvoorbeeld jouw Facebook pagina of Twitter. Het laatste wat je wilt is natuurlijk dat je volgers er…
Personal branding: ‘Willen uitblinken’
Hoe werk je als professional aan het opbouwen en onderhouden van je eigen merk? Een vraag die met de opkomst van internet en sociale media de laatste jaren steeds meer aan betekenis wint. Voor Peter van der Steege is het antwoord duidelijk: investeren in personal branding en het ontwikkelen van…
Hoe je een feestje maakt van social media
Succesvolle social media marketing heeft veel overeenkomsten met het organiseren van een feest. Het uitnodigen van mensen, ze een reden geven om te blijven en het zorgen voor entertainment die leuk genoeg is dat ze anderen erover vertellen is ook wat we met social media moeten doen. Zoals elke goede…
5 manieren om bezoekers van je website weg te jagen
Je website krijgt bezoekers, je kent het wel, van die mensen die graag een keer willen komen zwemmen of op zoek zijn naar zwemles voor hun kind. Men kijkt een beetje op hun gemak rond en gaat op zoek naar allerlei zaken over jouw zwembad: wat zijn de activiteiten, kosten,…
Val nog meer op met Facebook
Wist je dat je de Facebook omslagfoto (cover) van de pagina van het zwembad heel goed kunt gebruiken om je dienst, product of event te promoten? Met een beetje creativiteit kun je veel meer halen uit dit ‘visitekaartje’ van de pagina, het is immers nogal een blikvanger! Door de cover…