Social Media trends 2018: Go mobile!

Het einde van het jaar nadert… Nog even en dan nemen wij afscheid van 2017 en verwelkomen we 2018. Een nieuw jaar: nieuwe ronden, nieuwe kansen. Maar wat staat ons eigenlijk te wachten in 2018? Hierbij alvast een aantal trends op het gebied van van social media waar je als zwembad op in kunt spelen.

1. Kortstondige content
Oftewel vluchtige content. Content die na een dag weg is zoals SnapChat, de Instagram Stories en de Facebook verhalen. Omdat deze posts verdwijnen is de kijker, met name de jeugd en de jongere volwassenen, eerder geneigd om snel te reageren. Kortstondige content is daarmee dé manier om het zwembad te profileren, het gaat immers om het delen van up to date gebeurtenissen en events. Door dagelijks stories en verhalen te posten, blijf je ook continu in beeld bij je volgers.
2. Mobiele revolutie
Dat social media ook veel vanaf een mobiel wordt bekeken is al wel bekend, maar dat meer dan 80 procent van alle tijd die we besteden op social media wordt gespendeerd via mobiele devices en dat we gemiddeld maar liefst 150 keer per dag kijken op ons mobieltje realiseert zich niet iedereen. Hou daar rekening mee bij het maken van video en beeld, gebruik veel ingezoomde beelden die krachtig overkomen op een mobiel scherm. Let op dat de website ook op een mobiel goed leesbaar is.
3. Video, video, video!
We kunnen het niet vaak genoeg herhalen! Video! In 2017 is 90% van de gedeelde content op social media: video. De verwachting is dat dit alleen maar zal stijgen. Facebook, Twitter, SnapChat, Instagram (en sinds kort ook LinkedIn) hebben al veel vernieuwingen doorgevoerd ten behoeve van video en als je als bedrijf nog geen video strategie hebt, dan is het zeker dé tijd om daar nu mee te beginnen!
4. Deel cijfers
Lijstjes, onderzoeken en cijfers maken berichten en blogs aantrekkelijker. Het werkt overtuigend en de berichten worden eerder gelezen. Helemaal als je het aanvult met een leuke video. Maar ook passend mooi beeldmateriaal maakt een bericht af.

Met dank aan New Media Brains en Frankwatching

Staat jouw accommodatie trouwens al in onze Social Media top 50?