‘Ranking the pools’ – Nieuwe ronde, nieuwe kansen…

In de volgende uitgave van ZwembadBranche maken we weer de halfjaarlijkse Social Media Top 50 bekend. De tiende editie alweer. In de lijst van juni stonden 130 zwembaden en zwemscholen, hiermee geeft deze lijst een goed beeld van hoe de zwembranche scoort op social media. In de top 50 zitten voornamelijk bedrijven die een goede Likealyzer score behalen. Deze hoge score wordt vooral behaald door interactie, een belangrijke graadmeter in deze ranking. Het is daarbij ook steeds minder relevant welke aantallen fans of volgers je hebt. Het aantal fans geeft slechts het potentiële publiek weer.

Likealyzer

Net als bij de vorige ranking zullen wij voor de komende lijst ook weer gebruik maken van de likealyzer score. Wanneer je de URL van jouw zakelijke Facebookpagina invoert in LikeAlyzer krijg je een pagina met een analyse van jouw Facebook pagina middels een cijfer met daarbij tips en aanbevelingen om de interactie met je Facebook fans te verbeteren. Naast interactie kijkt deze tool ook naar andere zaken zoals reactietijd op vragen. Het is dus een aanrader om dit voor jouw pagina te doen en om te kijken hoe je jouw score kunt verbeteren, zodat je in de komende lijst nog beter scoort in onze ranking.

Lees ook: Social Media trends 2018: Go mobile!

Interactie, interactie, interactie!

Ga je beginnen met social media, start dan vooral met Facebook en richt je met name op de interactie. Veel bedrijven fixeren zich volledig op het aantal fans dat ze hebben en schenken weinig tot geen aandacht aan de vervolgstappen: hoe gaan we de dialoog aan met deze fans?

Niet aangemeld?

Maak jij kans om de winnaar van de vorige keer, Spurd Leeghwaterbad, op te volgen maar ben je nog niet aangemeld? Meld je aan door een mailtje naar info@zwembadbranche.nl met jouw zakelijke facebookpagina en instagram- en/of twitteraccount en wellicht sta jij in februari ook in de lijst.




Piscine