Wat kan LinkedIn nu echt voor je doen?

Terwijl bijna iedereen weet van het bestaan van LinkedIn en heel veel mensen zelfs een profiel hebben op dit netwerk, weet niet iedereen wat nu echt de toegevoegde waarde is van LinkedIn. Vaak denken mensen toch dat het iets is voor mensen die werk/personeel zoeken. Of men heeft eigenlijk geen idee wat men ermee moet. Maar wat kan LinkedIn nu echt voor je doen?

Wat is LinkedIn eigenlijk?

Heel kort door de bocht : een social netwerk, een beetje te vergelijken met Facebook, maar dan vooral voor zakelijke contacten. Anders dan op Facebook – waar je over van alles en nog wat kunt posten en waar je persoonlijke dingen deelt met je vrienden en familie – is LinkedIn dé plaats om vakgenoten te ontmoeten, nieuwe zakelijke contacten te maken en kennis op te doen en te delen. Als je ook de app op je smartphone hebt, kun je LinkedIn ook gebruiken zoals je met een papieren visitekaartje doet, altijd al je gegevens bij de hand en klaar om te delen.


Ben jij op zoek naar een (nieuw) leerlingvolgsysteem voor jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.



Lees ook: Social Media trends 2018, Go mobile!

Niks voor mij…

Het is een misverstand dat LinkedIn uitsluitend interessant is voor werkzoekenden of werkgevers. Natuurlijk is het een geweldig netwerk voor als je dat wel zoekt, maar LinkedIn is absoluut niet uitsluitend een vacature-bank. Op LinkedIn kun je lid worden van groepen, binnen je eigen vakgebied, om te discussieren over van alles aangaande jouw werkgebied – van HR-vraagstukken tot technische hulp. In groepen wordt kennis en ervaring gedeeld, je kunt vragen stellen en antwoorden geven, andere bedrijven aanraden of rondkijken wat voor jouw interessante zakelijke partners zijn.

Andere voordelen:

  • Je kunt je profileren als professional door deel te nemen aan discussies en/of regelmatig interessante posts te plaatsen
  • Door bedrijven uit de branche te volgen, blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de branche
  • Je blijft op de hoogte waar je branchecollega’s mee bezig zijn
  • Je kunt nieuwe ideeën opdoen en kennis met elkaar delen over de bedrijfsvoering van het zwembad, zwemactiviteiten, de zwemles.

Wist je dat ZwembadBranche ook een LinkedIn groep heeft waar de informatie binnen de zwembranche voor en door collega’s wordt gedeeld? Ook interessant voor jou? Kijk op LinkedIn en meld je aan.

Met dank aan: New Media Brains


advertentie

XS2 voor Zwembaden