18/03/2020 Door het coronavirus verkeren velen in een financieel lastige situatie. De maatregelen om de verspreiding van het virus af te remmen, grijpt in op ons dagelijks leven. Mensen kunnen niet meer werken, ondernemingen zien hun inkomsten dalen en ZZP-ers verliezen hun opdrachten. Ook het sluiten van zwembaden heeft enorme gevolgen…
View more10/10/2019 Organisaties leggen steeds meer verantwoordelijkheid bij hun medewerkers. De verwachte voordelen van deze zelfsturende teams: gemotiveerde medewerkers, een efficiëntere organisatie en betere prestaties. In zwembaden wordt echter nog vaak traditioneel en hiërarchisch gedacht. Esther Burger springt in het diepe en legt uit hoe belangrijk het is om talent optimaal te benutten. Een…
View more13/08/2019 Wij krijgen regelmatig vacatures binnen. Binnen de branche is men hard op zoek naar personeel. Nu is dat een gunstig teken zou je zeggen, de economie draait kennelijk goed. Maar helaas heeft dit ook een kanttekening. Het blijkt namelijk heel lastig om personeel te vinden. Genoeg vacatures, maar de animo…
View more02/07/2019 Nederland is positief over de werkgelegenheid, werkgevers verwachten een toename van personeel. Daarnaast daalt het aantal werkgevers dat moeite heeft om de juiste kandidaten voor hun vacatures te vinden. Geldt dit ook voor de zwembranche? Als je kijkt naar de vacatures is er heel veel werk. Onze vacaturesite wordt elke…
View more03/06/2019 Een mijlpaal bereiken is omkijken. Maar ook vooruitzien. Algemeen directeur Roger van Meer van het 25-jarige Optisport heeft vertrouwen in de toekomst. Dé klant voor Optisport is de gast die komt sporten én spelen. “Hen willen we verleiden, met een aanbod dat aanspreekt en helemaal aansluit bij hun individuele wensen…
View more12/04/2019 Ze waren genomineerd voor de ZwembadBranche Award in de categorie Zwembad van het jaar. Net als eerder voor de Hart van Rotterdam Prijs. Ook werden ze al eens verkozen tot groenste zwembad van Nederland. Al die nominaties en prijzen geven aan dat Recreatiecentrum Zevenkampse Ring tot de beste baden van…
View more17/04/2018 Bezoekers het gevoel geven dat ze welkom zijn in het zwembad. Het begint met medewerkers die zich welkom voelen binnen de organisatie. En dat lukt met leiderschap dat gericht is op het geven van vertrouwen. Hostmanship Specialist Marnix Smulders legt uit hoe medewerkers en klanten ambassadeurs kunnen worden. Het draait…
View more01/03/2018 Ik had het al eens eerder over de grote voordelen van een dankbaarheidsdagboek. In deze maatschappij waar we van alles moeten, helpt zo’n dagboek om vooral blij te zijn met wat we hebben. Waarom? het maakt je gelukkiger, gezonder en zelfverzekerder. En als je de dag ermee afsluit, slaap je…
View more12/02/2018 Missie visie, kernwaarden, een functieprofiel, persoonlijke ontwikkelingsplannen. Allemaal formele termen waar we eigenlijk niet zoveel mee hebben. Liever doen we ‘gewoon’ ons werk. Of 'ons ding' zoals je dat tegenwoordig zegt. Maar als je vraagt naar vakmanschap, ervaring en passie is het antwoord vaak snel gegeven. Terwijl het eigenlijk op…
View more