Klanten binden? Zo doe je dat!
Nieuwe klanten voor zwemles, aquasport en andere doelgroep activiteiten oriënteren zich vaak eerst online. Ze zoeken naar reviews en andere informatie om een keuze te maken. Maar ook hun sociale netwerk speelt hierin een cruciale rol. Er is dus al een heel (online) proces voorafgegaan aan het eerste bezoek aan…
Meld jouw accommodatie vandaag nog aan voor de ZwembadBranche Awards
In de zwembranche krijg je meestal eer van je werk. Enthousiaste ouders, blije kinderen, fanatieke sporters, fitte ouderen. Toch willen wij graag eens extra stilstaan bij de mensen die dit allemaal mogelijk maken. Bij de branche waar veel mensen werken met passie voor hun vak. Mensen die hun werk oprecht…
De moed zakt je in de schoenen: is dan al die informatie voor niets geweest?
Je stopt veel tijd in het bijhouden van je leerlingvolgsysteem, maar merkt dat ouders er niet naar kijken. Bij aanvang van de zwemlessen worden ouders met een prachtige folder en informatieavond uitgebreid geïnformeerd, maar toch krijg je in de loop van het lestraject vragen over dingen die daarin uitgebreid zijn…
Het zijn toch die kleine dingen die ertoe doen
De zomervakantie ligt alweer ver achter ons. Het is al een tijdje gedaan met de rust en het zwembad is weer vol met kinderen voor het schoolzwemmen. Of zoals één van mijn collega’s het verwoordde: ‘zonder zwemlessen is even lekker, maar lesgeven is nog altijd beter dan weken achter elkaar…
Met deze 5 tips houd jij je zwemouders betrokken en tevreden
Zwemles is een belangrijke levensader voor zwembaden en de zwemouders houd je dan ook graag te vriend. Alleen ouders willen vooral graag dat hun kind lekker snel kan zwemmen, want zwemles kost immers tijd én geld. En dat botst nog wel eens in de praktijk. Kinderen zijn natuurlijk geen computers….
Zwemouders meer tevreden, maar communicatie kan nog steeds beter
De tevredenheid onder zwemouders neemt toe, zo blijkt uit het Nationaal Onderzoek Zwemouders dat is gehouden onder 7.000 zwemouders. Steeds meer zwemouders bevelen de zwemlesaanbieder aan. Ook neemt de herkenbaarheid van de zwemlesmethode toe. Steeds meer zwemouders weten welke methode hun kind volgt. Dit lijkt onder meer te komen door…
Hoornse Vaart: steeds meer bezoekers en grotere klanttevredenheid
De bezoekersaantallen van sportcomplex Hoornse Vaart zijn de laatste drie jaar gegroeid van 346.000 naar 391.000 bezoekers. Een stijging van maar liefst 10%, grotendeels afkomstig uit de losse kaartverkoop. Marcel Ruitenberg, hoofd zwemaccommodaties van Alkmaar Sport, legt uit hoe dat kan. “We denken van buiten naar binnen, vanuit het klantperspectief.”…