Terwijl je een zwembad draaiende houdt komt dit er gewoon bij, gratis en voor niets…
Hebben jullie hier ook al van gehoord? Wij uiteraard wel, want het houdt nog heel wat in voor een bedrijf! Terwijl je een zwembad draaiende houdt komt dit er gewoon bij, gratis en voor niets… Als eerste de afkorting AVG: Algemene Verordening Gegevensbescherming. Een mond vol, maar ik kan hem…
Wil jij ZwembadBranche niet missen op Facebook? Dit kan je doen
Als het aan Facebook ligt, zal je nieuwsoverzicht er binnenkort helemaal anders uitzien. Meer foto’s van vrienden, minder updates van media zoals ZwembadBranche. Wil je ons niet missen? Volg deze tips. Facebook wil fake news aanpakken, het aantal niet-relevante virale videootjes terugdringen en je meer updates van je vrienden en…
Social media onderzoek: Facebook populair verliest terrein, de jeugd vlucht naar Snapchat
Een wereld zonder social media is niet meer voor te stellen: even je tijdlijn checken op Facebook, kijken of je iets gemist hebt op twitter of een filmpje bekijken op Youtube. Maar het is voor zwembaden natuurlijk ook ideaal om (potentiële) bezoekers te bereiken. Is de vraag: wie ‘zit’ dan…
Facebook wil meer aandacht voor vrienden en familie: hoe val je op als zwembad?
Mark Zuckerberg wil meer betekenisvolle sociale interactie. Oftewel updates van vrienden en familie, in plaats van bedrijven. Dit liet hij weten in een Facebookpost afgelopen week. Het platform is ooit begonnen om mensen bij elkaar te brengen en contact met elkaar te houden. Maar volgens Zuckerberg zijn de Facebook-tijdlijnen in…
Video content: Facebook, YouTube of Instagram?
Video is in grote opkomst en wordt goed bekeken op alle social media platforms, de tijd van grote lappen tekst – al dan niet met foto – is zo’n beetje voorbij. Het moet kort en krachtig in tekst of beeld. Leuk zo’n video: maar wat post je waar? En nog…
‘Komkommertijd’: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Het is vakantietijd, voor de media vaak ook wel bestempeld als komkommertijd. Het is rustig, veel mensen zijn weg of door vakantie wat minder geïnteresseerd in de (social) media. Je zult ook merken dat de reacties op jouw berichten toch iets minder zijn. Toch wil je natuurlijk wel graag actief…
Maak zo fans van je volgers!
Het opbouwen van een online community met trouwe fans is niet eenvoudig. Het vergt inspanning om van jouw volgers fans te maken. Om mensen te blijven boeien én terug te laten komen naar bijvoorbeeld jouw Facebook pagina of Twitter. Het laatste wat je wilt is natuurlijk dat je volgers er…
Hoe je een feestje maakt van social media
Succesvolle social media marketing heeft veel overeenkomsten met het organiseren van een feest. Het uitnodigen van mensen, ze een reden geven om te blijven en het zorgen voor entertainment die leuk genoeg is dat ze anderen erover vertellen is ook wat we met social media moeten doen. Zoals elke goede…
Val nog meer op met Facebook
Wist je dat je de Facebook omslagfoto (cover) van de pagina van het zwembad heel goed kunt gebruiken om je dienst, product of event te promoten? Met een beetje creativiteit kun je veel meer halen uit dit ‘visitekaartje’ van de pagina, het is immers nogal een blikvanger! Door de cover…
Blijf op de hoogte
ZwembadBranche streeft ernaar om al het nieuws uit de zwembadbranche -gratis- beschikbaar te maken voor iedereen die actief is in de zwembadbranche. Met het magazine, dat zowel in print als digitale versie wordt uitgegeven, wordt al een groot deel van de zwembranche bereikt. Ook via een maandelijkse digitale nieuwsbrief wordt…