Swim Yoga: Relax, zwemmen is leuk!

Files, deadlines, opvoedperikelen, familiekwesties. Stress speelt in ons dagelijks leven een steeds grotere rol. En dat is fout! Dit is niet goed voor onze mentale gezondheid, maar ook niet goed voor onze lichamelijk gezondheid. We moeten ontstressen. Ohnee, we moeten niks anders schieten we weer in de stress… Dus: relax, het leven is leuk. Maar hoe dan? ontspan. Yoga kan daar natuurlijk heel goed bij helpen. Hoewel vroeger veel gedacht werd dat yoga vooral wat zweverig was, wordt het steeds meer gezien als een fijne workout om aan je lichaam en geest te werken en deze in balans te brengen.

Unieke combinatie

Hoewel je bij yoga misschien niet direct denkt aan het zwembad, is dit juist een unieke combinatie. Als er twee sporten zijn die goed zijn voor lichaam een geest, is het zwemmen en yoga. Denk maar aan de kadans, de vloeiende beweging, de ademhaling. Waarom dan geen combi? Zo dacht Speedo ook en schakelde daarom de yoga expertise in van Hope Lin, een bekende yogi. Samen met zwemkampioen Cameron McEvoy ontwikkelde zij trainingsschema’s voor meer balans in het lichaam. Om te werken aan innerlijke rust, ademhaling, flexibiliteit en lenigheid. Leuke oefeningen die je heel goed zou kunnen gebruiken in jouw zwembad en zo je zwemliefhebbers niet alleen te laten inspannen, maar ook te ontspannen. Relax, zwemmen is leuk!

Trainingsschema’s Swim Yoga

  1. Flexieheup. Beenslagoefeningen waarmee de focus op de beweging van de heup wordt gelegd.
  2. Flexieschouder. Het ontwikkelen van kracht en flexibiliteit in de schouder door armen te isoleren en trainingsmaterialen te gebruiken voor meer weerstand.
  3. Beenkracht. Oefeningen waarbij de benen worden geïsoleerd, afwisseling wordt gestimuleerd in de beenbeweging en extra weerstand wordt toegevoegd om beenkracht op te bouwen.
  4. Kracht Core. Lastige beenoefeningen met yogaposes voor je buikspieren om je core sterker en stabieler te maken.

Met dank aan Famme




RBI Corrosion