‘Heel veel bedrijven denken dat gastvrijheid een functioneel proces is, maar het heeft alles met emotie te maken.’ Was getekend, Milo Berlijn. Als geen ander weet Berlijn waar hij het over heeft. Het creëren van een unieke klantbeleving, zit in zijn haarvaten. Ooit begon het in de horeca, maar inmiddels weet Berlijn elke branche te prikkelen om de klant een gevoel van welkom te geven en van elke bezoeker een fan te maken.
Beleving
Onze maatschappij verandert en dat merken we ook in het zwembad. De zwemouder wordt mondiger en weet ook steeds beter zelf hoe het wel en niet moet. De bezoekers verwachten van een zwembad meer dan een bak met water en komen voor een beleving. Daarbij lijkt loyaliteit ver te zoeken en voor je het weet ben je je klanten kwijt. Hoe kun je dan nog aan klantenbinding doen? Gelukkig hoeft het volgens Berlijn geen hogere wiskunde te zijn. Ook bestrijdt hij dat loyaliteit niet meer bestaat. Het bestaat wel degelijk, maar dan moet je dat wel verdienen. Hoe? Door gastvrijheid te creëren en bezoekers een beleving mee te geven die blijft hangen. En dit alles begint met houding en gedrag. Techniek creëert geen herinnering en zorgt niet voor een onvergetelijke gastervaring. Gedrag van een medewerker wel.
Ben jij op zoek naar een leverancier die kan helpen met het schoonmaken en schoonhouden van jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.
IK-factor
En Berlijn kan het weten. Inmiddels is hij een inspirator geworden op het gebied van gastvrijheidsgedrag. Hij ontwikkelde een totaal eigen visie, gebaseerd op de IK-factor en de kettingreactie van gastvrijheid. ‘Als ik aardig ben voor mijn gast, is mijn gast aardig voor mij, heb ik meer plezier in mijn werk en beleeft de gast meer plezier aan zijn verblijf.’ Kortom gastvrijheidverlening begint bij de eenvoud van ‘ik’ en eindigt bij de kracht van ‘wij’. In deze lezing geeft Berlijn praktische tips hoe jij samen met jouw collega’s het verschil kunt maken in jouw zwembad. Tips die aantoonbaar succesvol kunnen zijn, ook voor jouw zwembad. Want simpelweg al door je klanten te verrassen, door in te spelen op gemak en eerlijk en oprecht vriendelijk te zijn creëer je klantenbinding.
ZwembadBranche Congres
Wil jij ook dat klantbeleving tot in de haarvaten van jouzelf en je medewerkers zit? Dat jouw klanten loyaal zijn en oprechte fans? Tijdens het ZwembadBranche Congres brengt Berlijn de do’s en don’ts van gastvrijheid beeldend voor de buhne. Zijn unieke, chaotische karakter stelt hem in staat om onorthodox en grenzeloos te kunnen filosoferen. Tel daarbij op zijn gevoel voor humor, en je hebt de ideale mix voor een onvergetelijk lezing. Kom ook naar het ZwembadBranche Congres en maak van jouw klanten fans.
Naast Milo Berlijn spreken Maarten van der Weijden en Lammert Kamphuis op het congres. Ben je ook benieuwd naar hun verhalen? Meld je vandaag nog aan via deze link. En houd onze site in de gaten voor verder nieuws over het programma.