27 maart ZwembadBranche Congres

Meer halen uit LinkedIn? Zo maak je hier optimaal gebruik van!

Met meer dan 774 miljoen geregistreerde gebruikers in meer dan 200 landen is LinkedIn een wereldwijd groot professionele netwerkplatform dat individuen, bedrijven en organisaties met elkaar verbindt. LinkedIn biedt een scala aan functies en mogelijkheden om professionals te helpen bij het opbouwen van hun professionele netwerk, het vinden van carrièrekansen, het delen van kennis en het bevorderen van zakelijke samenwerkingen. Maar hoe kun jij het voor het zwembad of zwemschool optimaal inzetten? De Social Media Monteur geeft een paar tips.

Waardevol platform

Hoewel LinkedIn traditioneel vaak wordt gezien als een platform voor individuen om te netwerken, biedt het zeker ook waardevolle kansen voor andere sectoren zoals de zwembranche. Zwembaden kunnen LinkedIn gebruiken om gekwalificeerde professionals te vinden door het plaatsen van vacatures en het gericht zoeken naar professionals met relevante vaardigheden en ervaring. Het biedt ook de mogelijkheid om een netwerk op te bouwen van gelijkgestemde professionals wat kansen biedt voor samenwerking, het delen van kennis en het uitwisselen van best practices. Daarnaast vind je op het platform een schat aan professionele ontwikkelingsmogelijkheden in de verschillende groepen waar je lid van kan worden en via de diverse discussies die worden gevoerd. Kortom, LinkedIn kan een waardevol instrument zijn voor zwembaden en zwemscholen en om optimaal gebruik te kunnen maken van dit platform, hierbij een paar tips op een rij.


Ben jij op zoek naar een leverancier van bodemzuigers? 👉 Klik hier.



Lees ook: Grote social media schoonmaak? Zo verwijder je gemakkelijk oude posts!

Tips voor optimaal gebruik

  1. Je kunt het bereik van je bericht behoorlijk vergroten door na het plaatsen van je bericht interactie aan te gaan met minimaal drie andere berichten.  
  2. Het aan te raden aantal LinkedIn posts per week is 1 tot 3.
  3. Het publiceren van meerdere berichten achter elkaar met lage betrokkenheidscijfers zorgt ervoor dat LinkedIn het bereik van je volgende bericht vermindert.
  4. Tag mensen in de comments van je post waarvan je weet dat ze zullen reageren. Maar let op dat je niet de eerste persoon bent die reageert op je eigen bericht, dat werkt juist averechts!
  5. Ook het gebruik van 2 tot 6 hashtags in je post zorgt voor meer bereik.
  6. LinkedIn hecht veel waarde aan delen. Als je er dus voor kunt zorgen dat mensen jouw bericht delen, zal je bereik daardoor flink groeien. Extra tip: zet employee advocacy in, hiermee kunnen medewerkers actief de post promoten via hun eigen sociale mediakanalen, om het je werknemers heel gemakkelijk te maken content te delen binnen hun eigen netwerk.
  7. Ook wanneer mensen jouw bericht opslaan, zorgt dat ervoor dat LinkedIn je content prioriteit geeft.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met één van de Social Media Monteurs. 


advertentie

XS2 voor Zwembaden