Op 16 maart vindt het jaarlijks ZwembadBranche Congres weer plaats en zal de zwembranche wederom worden geïnspireerd door een mooie line up van sprekers en diverse workshops. Tijdens het congres zijn er 2 rondes met 4 workshops, het aanbod is per ronde hetzelfde. Hierbij het programma voor de workshops: welke ga jij volgen?
Gastvrijheid begint bij jezelf!
Mensen worden steeds kritischer en dus is het belangrijk om je als zwembad te onderscheiden en mensen welkom te laten voelen. Maar hoe? In deze workshop laat Odette Hoogland zien dat dit begint met bewust handelen en inspelen op kleine menselijke behoeften. En last but not least door dit gevoel ook te creëren bij de medewerkers: voelen zij zich eigenlijk wel welkom? Uiteindelijk begint het bij ‘jezelf verwelkomen’.
Ben jij op zoek naar een leverancier die kan helpen bij het verduurzamen van jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.
Odette Hoogland (Hostmanship) is werkzaam bij Hostmanship en ondersteunt organisaties (waaronder zwembaden) in het creëren van onderscheidend vermogen door oprechte gastvrijheid.
Koers bepalen met BMC
Koers bepalen kan best lastig zijn. Het Business Model Canvas biedt dan een helpende hand door alle bedrijfsaspecten -van klanten tot kosten en kernactiviteiten- inzichtelijk te maken. Maar hoe werkt dat voor jouw zwembad? Pim Dopheide en Albert van Schendel laten het je zien in deze workshop. Hoe gebruik je BMC om jouw businessmodel goed in kaart te brengen en te communiceren naar buiten?
Pim Dopheide en Albert van Schendel zijn werkzaam bij de NHTV (Breda), Albert van Schendel is gespecialiseerd in BMC en Pim Dopheide heeft zijn sporen verdiend in de toerisme- en recreatiesector.
Trends en de klant centraal bij productontwikkeling
Sport moet afwisselend, betaalbaar en natuurlijk ook leuk zijn. De trends vliegen je om de oren. Maar welke zijn nou relevant en hoe kun je hier optimaal op inspelen? Sportbedrijf Arnhem werkt veel met klantonderzoek en de nieuwste inzichten om tot succesvolle nieuwe producten te komen. In deze workshop geeft Mark Debets je inspiratie om weer eens anders naar productontwikkeling te kijken.
Mark Debets heeft een achtergrond in marketing, communicatie en brandmanagement en werkt als adviseur marketing en communicatie bij Sportbedrijf Arnhem, dat twee zwembaden beheert.
Werkgevers in Zwembaden en Zwemscholen
Na het vertrek bij de RECRON hebben werkgevers zich verenigd in WiZZ, ‘Werkgevers in Zwembaden en Zwemscholen’. Maar wat kan WiZZ betekenen voor de zwembranche? Tijdens deze workshop lichten Erwin van Iersel en Bruno Giebels de doelstellingen toe. Wanneer is het zinvol om je aan te sluiten en wanneer niet? Er wordt ingegaan op de CAO en de sociale agenda, maar ook op zaken zoals RvS en zwemveiligheid.
Erwin van Iersel is algemeen directeur Optisport en secretaris van WiZZ. Bruno Giebels is algemeen directeur Sportfondsen en voorzitter van WiZZ.
Op onze site vind je meer informatie over de sprekers, de workshops en kun je je aanmelden.