31/05/2017 Geen mens is hetzelfde. Dat maakt het vaak heel leuk, maar soms ook lastig. Waar de een goed op reageert, is voor de ander een afknapper. Vooral als je te maken hebt met zwemouders, als instructeur voor een groep staat, of richting collega’s, is meer inzicht in de persoonlijkheid van…
View more03/05/2017 Een nieuwe (doelgroepen)activiteit, bijzondere mijlpaal, leuke samenwerking, verhuizing, jubileum of sponsoring van een goed doel: het is altijd goed om jouw zwembad onder de aandacht te brengen van (potentiele) bezoekers. En dus is het fijn om in het lokale suffertje te staan, in de regionale krant of op een nieuwssite….
View more10/04/2017 Een punt maken, iets overbrengen of duidelijk maken. We proberen het allemaal wel eens. Soms naar onze collega, naar de manager, naar medewerkers of naar zwemouders. Onbewust denken we na over wat we willen zeggen. Maar dit kan ook bewust om zo nog zekerder van te zijn dat jouw punt…
View more24/03/2017 Sommigen van jullie kennen Jos Burgers nog van het ZwembadBranche Congres van 2014. ‘Ga niet grazen tussen de kudde, maar zoek een rustig plekje op in het weiland waar voldoende gras is', waren zijn woorden. Wees onderscheidend en laat dit ook zien. Luister naar je klanten, hoe ervaart men jouw…
View more04/01/2012 Helaas komen er ook in de zwembadbranche af en toe uiterst vervelende situaties voor. Door de opkomst van social media worden deze incidenten zeer snel opgepikt door de diverse media. Hoe moet je als accommodatie/branche in zo'n geval handelen? Moet je juist wel of juist niet (direct) reageren? Ik ben…
View more15/12/2011 Onlangs zijn we opgeschrikt door een noodlottig ongeval in zwembad Reeshof in Tilburg. Direct gingen onze gedachten uit naar de getroffenen en alle andere betrokkenen die er bij waren. Een kind verliezen is als ouders je grootste nachtmerrie. Betrokken raken in een dergelijk ongeval is als zwembadmedewerker een scenario waar…
View more07/06/2011 Doe je het alleen of samen? Dat verschil kun je maken met communicatie. Als je samenwerkt met collega's en klanten ontstaat een sfeer waarin verbindingen kunnen worden gelegd en mogelijkheden worden gecreëerd om doelen te bereiken. Je kunt daadwerkelijk iets van elkaar leren. 'Maar focus daarbij dan wel vooral op…
View more