23 april ZwembadBranche Dag Belgie

Social media: laat je zwembad zien met ‘Instagram TV’

Instagram heeft een nieuwe app: IGTV, Instagram TV. Een zogenaamde stand alone app, voor video’s vanaf 15 seconden tot 10 minuten (of 60 minuten voor de heel populaire videomakers op Instagram). Het is bedoeld als concurrent van YouTube en uitsluitend voor video’s die verticaal zijn opgenomen (de portretmodus) en die full screen op smartphones worden afgespeeld. Ideaal voor al die leuke filmpjes van jouw zwembad. Werk jij veel met Instagram? Dan is dit echt iets voor jou!

Waar vind je IGTV?

Als je al een Instagram account hebt kun je via het nieuwe icoontje rechts bovenin naar IGTV gaan om video’s te kijken, maar de app is ook afzonderlijk en gratis te downloaden voor Android en iOS. Je hebt geen Instagram account nodig voor IGTV, je kunt ook met je Facebook account inloggen.


Ben jij op zoek naar een leverancier die kan helpen bij de bouw of renovatie van jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.



Wat is het verschil tussen Instagram Stories en IGTV?

Als je iets op Instagram wilt plaatsen, gaat dat heel snel en eenvoudig met de ingebouwde camera. In IGTV zit geen camera, het is namelijk de bedoeling dat je langere video’s opneemt, die eventueel bewerkt en dan pas publiceert. Het leuke hiervan is dat de kwaliteit – en originaliteit – van video’s op IGTV waarschijnlijk groter is dan van rechtstreeks gefilmde clips! Wat is dan het verschil met Instagram Stories? Om te beginnen mag een Instagram Story maximaal 15 seconden lang zijn. Een IGTV video kan maximaal 10 minuten duren of 60 minuten voor de populaire vloggers met veel volgers. Een ander verschil is dat je op IGTV geen foto’s kunt plaatsen, maar uitsluitend video’s.

Hoe gebruik ik IGTV?

Als je de app hebt geïnstalleerd ben je automatisch een kijker. En als je IGTV gebruikt via je Instagram-account, volg je automatisch alle mensen die je al op Instagram volgt en die een IGTV video hebben gepubliceerd. Wil je video’s bekijken van mensen die je (nog) niet volgt op Instagram, dan veeg je eenvoudig over het scherm naar boven om een menu te openen. Vervolgens vind je in dit menu een overzicht van de video’s van de mensen die je volgt en een lijst met alle populaire video’s. Ben je op zoek naar een specifiek IGTV kanaal, gebruik dan de zoekfunctie. Uiteraard kun je natuurlijk ook video’s liken, er op reageren én ze delen met vrienden in een direct berichtje.

Lees ook: Zo word je succesvol met Instagram

Geen tijd om lange video’s in 1 keer te bekijken?

Video’s op IGTV zijn een stuk langer dan op Instagram, en daarom valt het niet altijd mee om ze in 1 keer af te kijken. Daar hebben ze iets op bedacht: een ‘Doorgaan met kijken’ tab. Hierin staan alle video’s die je nog niet helemaal hebt afgekeken. Hoe dit werkt?
>> Open IGTV
>> Veeg van beneden naar boven over het scherm
>> Tik op ‘Doorgaan met kijken’
>> Kies de video die je nog wilt bekijken!

Is IGTV iets voor het zwembad? IGTV biedt zeker leuke mogelijkheden voor zakelijke accounts. Denk bijvoorbeeld aan een ‘aftermovie’ van een evenement, de introductie van een nieuwe les of activiteit of een kijkje achter de schermen. Genoeg te doen dus, ik zeg: aan de slag!

Met dank aan de Social Media Monteur


advertentie

Dewi Online