Nieuwe ontwikkelingen bij Instagram: iets voor jou?

Vorige week vertelde we over de ontwikkelingen bij LinkedIn die nieuwe mogelijkheden bieden op het gebied van social media. Maar ook bij Instagram zitten ze niet stil en zijn er de afgelopen tijd de nodige wijzigingen doorgevoerd. Ook zijn ze druk bezig met het testen van nieuwigheden – die nog niet uitgerold zijn, maar er waarschijnlijk wel aan zitten te komen. De Social Media Monteur heeft deze op een rijtje gezet zodat je weer helemaal op de hoogte bent!

  1. Instagram Live
    Instagram Live, voor het live streamen van video’s, geeft je binnenkort de optie om jouw uitzending een titel mee te geven. Het is nog niet bij iedereen beschikbaar. Ben je dus een echte live-streamer, houd het in de gaten.
  2. IGTV
    IGTV, het gedeelte van Instagram waar je langere video’s bekijkt en uploadt, is nog niet echt van de grond gekomen. De stories blijven nog altijd populairder. Toch blijft Instagram werken aan IGTV. De zoekfunctie is verbeterd en de home-page ziet er nu beter uit. JE zou ook kunnen zeggen dat het verdacht veel lijkt op SnapChat’s explore… Een andere, fijne, nieuwe mogelijkheid is het plaatsen van een preview van je IGTV uitzending op je tijdlijn. Zo kun je de aandacht vestigen op jouw video’s en kijkers naar IGTV leiden.
  3. Lees ook: Social media, laat je zwembad zien met ‘Instagram TV’


    Ben jij op zoek naar een leverancier van waterspeeltoestellen? 👉 Klik hier.



  4. Scrollen
    Nog niet live, maar wel iets waar we op zitten te wachten: het scrollen in een video. Hiermee kun je snel een video ‘doorspoelen’ tot het stuk waar jij naar wilt kijken.
  5. Co-watching
    Nog meer video nieuws: co-watching. Eigenlijk hetzelfde als Facebook’s WatchParty – de optie om vrienden uit te nodigen om gezamelijk video’s te kijken. Dit gaat dan via DM’s, ideaal als je als zwembad iets wilt laten zien aan een selecte groep.
  6. Likes
    Tot slot, het gerucht gaat dat Instagram het aantal likes per post wil verbergen. Dit zouden ze willen doen om sociale druk te verminderen, zodat je je niet meer druk hoeft te maken dat men ziet hoeveel (of weinig) likes jou foto’s krijgen. Of dit daadwerkelijk doorgevoerd gaat worden is nog maar de vraag.

Met dank aan de Social Media Monteur.