Zwemmen ideale voorbereiding skivakantie

Nog even en dan gaan veel vakantiegangers weer skiën. De eerste liefhebbers zijn er al, straks met de voorjaarsvakantie komt de grote hoos erachteraan. Om te voorkomen dat je met de eerste beste gipsvlucht naar huis moet, is een goede voorbereiding aan te raden. Natuurlijk denken dan veel mensen aan een paar lesjes op de borstelbaan of in de indoorpiste, maar het versterken van je lichaam maakt hier ook een belangrijk onderdeel van uit. Hoe doe je dat? door te zwemmen!

Een goede voorbereiding
Meerdere dagen intensief gaan skiën zonder enige fysieke voorbereiding, dat is om problemen vragen. En kan zelfs gevaarlijk zijn. Dat geldt voor mensen die veel zitten én ook zeker voor de meer getrainde sporters. Bij het skiën worden namelijk spieren belast die met andere ‘gewone’ sportactiviteiten niet altijd worden gebruikt. En daarnaast vraagt skiën ook om uithouding, soepelheid en evenwicht. Voor een goede voorbereiding en een fijne skivakantie, is het dus verstandig om zeker een maand voor vertrek aan lichaamsbeweging te doen.

Zwemmen voor uithoudingsvermogen
Uiteraard zijn er heel veel oefeningen die goed zijn om specifiek voor te bereiden op het skiën of snowboarden, daarnaast is het werken aan uithoudingsvermogen en het versterken van de spieren ook van belang. En dus is het de wintersporters aan te raden om twee tot drie maal per week een twintigtal minuten te bewegen. Zwemmen is dan natuurlijk ideaal. Hiermee werk je op een prettige manier aan het uithoudingsvermogen en je versterkt de spieren. Daarbij is met zwemmen de kans op blessures natuurlijk ook heel klein. Ook zeker fijn om te weten voor als de vakantie nog moet beginnen…




EasySwim Pro