Zweminstructie Van der Vorst geeft met Access Conciousness het plezier in zwemmen terug

Na jaren in het reguliere zwemonderwijs te hebben gewerkt, besloot Astrid van der Vorst in 2005 voor zichzelf te beginnen. Met haar bedrijf Zwem op Maat specialiseerde zij zich in kinderen met beperkingen. Kinderen met ADHD, autisme of gehandicapte kinderen leren zwemmen zag zij als een mooie uitdaging. Door haar kennismaking met Access Conciousness en de Bars heeft ze haar zwemprogramma het afgelopen jaar naar een hoger niveau weten te tillen. “Als een kind veilig kan zwemmen en plezier heeft, is mijn zwemles geslaagd”.

Access Conciousness

Ervaringsgericht onderwijs is het uitgangspunt van zwemschool Zwem op Maat. “Ik kijk naar wat het kind nodig heeft en stel aan de hand daarvan een lesprogramma op”. Het behalen van het zwemdiploma blijft daarbij het einddoel, maar de weg daar naartoe heeft een andere insteek. Hoewel Van der Vorst zichzelf als nuchter omschrijft, kwam zij in 2015 toch in aanraking met Access Conciousness. Deze manier van denken prikkelde haar enorm. Ze besloot erin te duiken en een opleiding van de Bars te volgen. Een beslissing waar ze tot op de dag van vandaag geen spijt van heeft.

Opgeruimd hoofd

Een leven met meer plezier, zelfliefde en een betere gezondheid: dat is waar het bij Access Conciousness om draait. Access Conciousness biedt handvatten en technieken om beperkende overtuigingen en conclusies uit het hoofd te bannen en het leven met een schone lei te beginnen. Eén techniek van de Access Conciousness is de Bars. Dit is een sessie waarbij punten op het hoofd worden aangeraakt. “99,9% van al onze gedachtes, gevoelens en emoties zijn niet van ons. Je fungeert als een enorme satellietschotel voor emoties en gevoelens van anderen. Door één van de 32 punten licht aan te raken kan iemand zich van de negatieve prikkelingen ontdoen. Wat er overblijft is een opgeruimd hoofd met een hoge mate van concentratie”.

Opladen door ontladen

Reden dat Van der Vorst de Bars heeft opgenomen in haar zwemprogramma met zichtbaar positieve resultaten. “Als kinderen met ADHD op hun rug drijven pak ik het achterhoofd vast. Daarbij raak ik licht een aantal punten op het voorhoofd aan. Wat ik merk is dat het kind hierdoor rustig wordt. De concentratie is hoog waardoor bijvoorbeeld een rugslag veel beter te leren is”. Opladen door het ontladen noemt Van der Vorst dit.

Lees het artikel verder in ZwembadBranche #55

 
 Variopool