ZwembadBranche maakt einde aan betaalde vakinformatie in zwembadbranche

Met de komst van de nieuwe website rekent ZwembadBranche definitief af met betaalde vakbladen en nieuwssites in deze branche. We leven nu eenmaal in een tijd waarin men gewend is aan het verkrijgen van nieuws zonder daarvoor te hoeven betalen. Kranten als Metro en Spits hebben hierin een belangrijke rol gespeeld, maar ook betaalde gedrukte publicaties plaatsen al veel nieuws gratis op internet. Nieuwssites zoals nu.nl zijn al 10 jaar uiterst succesvol in het gratis aanbieden van nieuws. Ook de mogelijkheden om aan nieuws te komen zijn in de afgelopen jaren enorm toegenomen, denk maar aan mobiel internet op uw telefoon. Het is daarom eigenlijk best bijzonder dat men in de zwembadbranche nog altijd bereid is te betalen voor vakinformatie, of dit nu gaat om een abonnement op een vakblad of om een inlogcode voor een nieuwssite.

Tot voor kort hadden wij alleen de gedrukte uitgave van ZwembadBranche, waarmee wij de branche – gratis – informeerden over het laatste nieuws uit de branche. Maar met de komst van de nieuwe site is de cirkel rond. “Doordat wij al vijf jaar onafgebroken actief zijn in de zwembadbranche, krijgt onze redactie al veel nieuws via de accommodaties, beursorganisaties en leveranciers uit de branche. Vaak moest dit nieuws wachten op een volgende gedrukte publicatie waardoor deze berichten niet altijd geplaatst konden worden. Al het nieuws dat wij nu binnenkrijgen en zelf maken wordt geredigeerd en meteen op de site geplaatst. Hierdoor kunnen wij sneller inspelen op de actualiteit en kunnen onze lezers direct reageren op het nieuws”, aldus hoofdredacteur Susanne Post.

Door deze bundeling van informatie via de nieuwe site, de digitale nieuwsbrieven, de gedrukte en digitale uitgaven neemt ZwembadBranche een sterke marktpositie in daar waar het gaat om nieuwsverstrekking aan een ieder die werkzaam is in de zwembadbranche.

 
 “VConsyst”