Zwembad en zwemschool: ‘It’s time to be real!’

‘It’s time to be real!’ Zeker als je pubers hebt, heb je dit vast al wel eens gehoord. Hierna wordt er meteen een foto gemaakt zodat iedereen à la minuut weet wat jij doet. Of je doet het nog niet. Maar dat is dan eigenlijk cheaten, want het is bedoeld als een foto van een realtime momentopname uit iemands leven zonder filters of bewerkte afbeeldingen. Inmiddels is deze app razend populair onder de jeugd en ook volwassenen. Maar is het nu een hype of heb jij er voor jouw zwembad of zwemschool ook wat aan?

Niet gekunsteld

BeReal is een socialmedia-app die is ontworpen door twee Franse programmeurs met als doel om dagelijks één echte foto te maken. Je krijgt één notificatie per dag, steeds op een ander tijdstip maar voor elke gebruiker wel hetzelfde. Vervolgens heb je twee minuten de tijd om de foto, oftewel BeReal, te maken. Zo’n foto bestaat eigenlijk uit twee foto’s: een gewone foto en een selfie. Het is echt bedoeld als momentopname, het is dan ook niet mogelijk om je foto’s te bewerken voordat je ze deelt. Na de twee minuten kun je ook posten, maar dan staat er duidelijk boven dat je te laat was en dus niet real. Het gaat er bij deze app namelijk vooral om dat jezelf zo echt mogelijk laat zien en dus geen gekunsteld of gefilterd kiekje. Het gaat ook niet om de likes, maar om de nieuwsgierigheid naar het leven van elkaar. Daarbij kun je maar één foto per dag erop zetten zodat je ook snel door de posts heen bent en niet verzand raakt in het eindeloos scrollen door foto’s.


Ben jij op zoek naar een leverancier voor zwemlesmaterialen? 👉 Klik hier.



Marketingtool

BeReal is in 2020 geïntroduceerd, maar kent sinds begin dit jaar toen de coronabeperkingen grotendeels werden opgeheven een boost. Nu we er weer volop op uit kunnen, is het behoefte om BeReals te delen ook groter. Inmiddels is het een krachtig concept populair bij de jeugd en volwassenen. Daarnaast kan het zeker ook succesvol zijn als marketing tool voor zwembaden en zwemscholen. Door authentiek en transparant te zijn in de communicatie met (potentiële) klanten, kun je vertrouwen opbouwen, meer betrokkenheid creëren en het helpt ook om geloofwaardigheid te creëren. Zo kan het voor zwemlesaanbieders handig zijn om ouders die zich oriënteren voor zwemles te overtuigen. Door te zien wie er allemaal werken voor en achter de schermen geef je een inkijkje en een beeld van wat ouders bij jou kunnen verwachten. Of zwemliefhebbers die op zoek zijn naar een aquasport activiteit. Natuurlijk proef je nog beter de sfeer als je een kijkje in het echt komt nemen of een proefles meedraait, maar een tool als deze kan wel het beeld versterken. Het verlaagt tevens ook de drempel om in contact te komen. Daarnaast kan BeReal een gemeenschapsgevoel creëren dat helpt bij het opbouwen van loyaliteit en zo mond-tot-mondreclame stimuleren.

Lees ook: Grote social media schoonmaak? Zo verwijder je gemakkelijk oude posts!

Real life

Kortom, BeReal kan zeker een waardevolle aanpak zijn voor jouw marketing. Door authentiek en transparant te zijn in de communicatie kun je online toch een al wat meer ‘echt’ beeld geven. Zoals met alle social media gaat er natuurlijk niks boven in real life, maar ter aanvulling kan het zeker handig zijn. Daarbij is het van alle socials wel weer wat anders, waardoor het zeker opvalt. En dat is natuurlijk wat je uiteindelijk wil, dat ouders of zwemliefhebbers weten dat je er bent. Van daaruit kun jij laten zien wat je kan doen en als dan de keuze is gemaakt hoef je het alleen nog maar waar te maken.


advertentie

Hellebrekers