Ben jij ambassadeur van jullie zwemleswerkplan?
Iedere zwemlesaanbieder heeft een ‘zwemleswerkplan’. Er staat in beschreven wat de visie is van de werkgever op zwemles en hoe de lessen in de praktijk zijn georganiseerd. Docenten die ergens nieuw in dienst komen, krijgen dat plan ook uitgereikt. Er wordt getekend voor ontvangst en daarna belandt het in een…
‘Goed onderwijs zet niet het kind, maar de leraar centraal’
Afgelopen weekend las ik een artikel in de Volkskrant met een intrigerende kop: ‘Goed onderwijs zet niet het kind, maar de leraar centraal’. Interessant, want zijn we er juist niet heel blij mee dat tegenwoordig het kind centraal staat? Ieder kind is immers anders, leert anders en moet ook anders…
‘En voor je het weet heb je een kruiwagen waar geen kikker meer in zit…’
Complimenten zijn belangrijk. Maar ze zijn er ook in vele soorten en maten. Je kunt zeggen: ‘Goh wat een mooie zwembroek heb jij aan!’ Of: ‘Jullie hebben allemaal heel goed je best gedaan’. Maar ook: ‘Fijn dat jij zo goed hebt geoefend’. En natuurlijk: ‘Wat buig jij je benen goed…
De visie op zwemmen 3.0: Titeke Postma
Wie aan Nederland denkt, moet meteen denken aan water. Meren, rivieren, beekjes, slootjes. Nederland en water zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het leren zwemmen zit dan ook in ons systeem. Oftewel: Heel Holland Zwemt. Of niet? Uit onderzoek blijkt dat maar weinig kinderen het C-diploma halen. En nog minder blijven…
Visie op zwemmen 3.0 – René Dekker
Wie aan Nederland denkt, moet meteen denken aan water. Meren, rivieren, beekjes, slootjes. Nederland en water zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het leren zwemmen zit dan ook in ons systeem. Oftewel: Heel Holland Zwemt. Of niet? Uit onderzoek blijkt dat maar weinig kinderen het C-diploma halen. En nog minder blijven…