Deep Democracy in de praktijk: uiteindelijk is leiderschap vooral mensenwerk
Stephanie van Rossum is een expert op het gebied van Deep Democracy, een methode die inclusieve besluitvorming en conflicthantering centraal stelt. Ze geeft lezingen, advies en trainingen over hoe leiders beter kunnen luisteren naar alle stemmen in een team, van de meerderheid tot de minderheid. Maar nu ze zelf als…
De feestdagen en social media? Aan het werk!
Voor je gevoel is de zomervakantie net voorbij. Maar het gaat altijd heel snel. Het is alweer bijna pakjesavond en voor je het weet vieren we kerst en oud en nieuw. Het zijn altijd weer drukke tijden, waarin je social media-activiteiten er misschien bij inschieten. Zonde, want juist deze periode…
Video als LinkedIn content: do’s en don’ts
De trend is al langere tijd duidelijk: video heeft een krachtigere impact dan stilstaand beeld en tekst. Waar dit op platforms als TikTok en Instagram al bijna vanzelfsprekend is, wint ook LinkedIn terrein als platform waar video steeds prominenter wordt. Reden dat zij specifieke tips hebben gedeeld over het effectief…
Pakkende tekst en een aantrekkelijke afbeelding: simpel toch?
Op het eerste gezicht lijkt het misschien alsof succes op sociale media slechts een kwestie is van het hebben van een pakkende tekst, een aantrekkelijke afbeelding of een flitsende video. Maar schijn bedriegt. Achter deze ogenschijnlijk eenvoudige formule gaat een complexe wereld schuil. Succes op sociale media vereist een diepgaand…
Hoe AI je communicatie kan verbeteren
Als zwembad en zwemschool heb je veel informatie over te brengen naar klanten en medewerkers. Met templates kun je je boodschap gemakkelijk verpakken in flyers, posters, de website of social media berichten. Een strakke template in de huisstijl hoef je alleen nog te vullen met tekst en foto’s of video’s….
Jouw accommodatie viral op LinkedIn, kan dat?
Op het zakelijke socialmedia platform LinkedIn wordt dagelijks een enorme hoeveelheid aan content gepubliceerd, door de meer dan 11 miljoen LinkedIn-leden. Daarom is het een heuse uitdaging om jouw content gelezen te laten worden. Door de vele artikelen die iedereen voorbij ziet komen op zijn feed, moet jouw artikel wel…
‘Komkommertijd’: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Het is vakantietijd, voor de media vaak ook wel bestempeld als komkommertijd. Het is rustig, veel mensen zijn weg of door vakantie wat minder geïnteresseerd in de (social) media. Je zult ook merken dat de reacties op jouw berichten toch iets minder zijn. Toch wil je natuurlijk wel graag actief…