Social media: de trends voor 2019

De kop is eraf. De eerste werkweek in het nieuwe jaar zit er weer op. Je hebt alle collega’s en klanten een goed 2019 gewenst en met frisse zin werk je aan de plannen voor 2019. Welke activiteiten ga je ondernemen, gaat er nog wat veranderen en wat worden de trends? Ben jij verantwoordelijk voor de social media van jouw zwembad? Dan heb je ook vast gekeken naar een planning hiervoor. Maar dan wil je natuurlijk ook weten wat de trends worden en waar je in 2019 rekening mee moet gaan houden. De social media monteur weet wat er gaat veranderen en wat er nieuw is.

  1. Stories
    Het plaatsen van posts op je bedrijfspagina zoals je dat nu doet – content die jouw doelgroep deelt en zo promoot, zal gaan veranderen. Stories gaan steeds belangrijker worden. Tijdelijke, korte fullscreen verhalen. Het begon allemaal met SnapChat en is later gekopieerd door Instagram en Facebook en ondertussen niet meer weg te denken. ‘Gewone’ posts blijven nog, maar de stories zullen steeds meer de nieuwe norm gaan worden.
  2. Groepen
    Jahoor, de groepen komen weer terug! Na jaren van onzichtbaarheid, en minder gebruik, komen de groepen op Facebook en LinkedIn weer terug in beeld. Door nieuwe features als het kunnen deelnemen aan groepen als bedrijf of merk, komen er weer nieuwe mogelijkheden én kansen bij voor community building en contact met jouw doelgroep.
  3. In de volgende uitgave van ZwembadBranche maken we weer de halfjaarlijkse Ranking the pools bekend. Doe jij nog niet mee met deze social media top 50? Meld je dan vandaag nog aan.


    Ben jij op zoek naar een leverancier van bodemzuigers? 👉 Klik hier.



  4. Live Video
    Het gebruik van video’s is al jaren een trend en die zet alleen maar door. In 2019 zal het gebruik van video content alweer toenemen en live video’s zullen nog populairder worden, niet alleen op YouTube, maar ook op Facebook en Instagram. Zeker iets om op te nemen in je social media strategie, denk bijvoorbeeld aan aankondigingen van nieuwe diensten, producten of events.
  5. Voice
    Was socialmedia altijd een medium voor geschreven commentaar en opmerkingen, er wordt nu – na de GIFs en video’s – ook gewerkt aan het kunnen reageren op posts door middel van een gesproken berichtje. LinkedIn is hiermee al aan het testen. Houd het dus in de gaten…

Met dank aan de Social Media Monteur