Save the date - ZwembadBranche Dag

Hoe ga je als zwembad / sportbedrijf mee in de trend van fullservice naar selfservice?

Je kent ze ongetwijfeld, de bestel- en betaalzuilen in de McDonald’s waar je volledig zelfstandig je bestelling kunt plaatsen en kunt afrekenen. In de moderne maatschappij van 2022 is deze vorm van selfservice onmisbaar geworden. Maar hoe zet je selfservice als organisatie succesvol in?

Hoe mooi zou het zijn als jouw werknemers op een zo efficiënt mogelijke manier worden ingezet, je als organisatie 24/7 bereikbaar bent en de klanttevredenheid hoog is doordat klanten altijd snel en goed worden geholpen. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar met de juiste inzet van automatisering maak je dit werkelijkheid.

Onnodige en inefficiënte systemen

Bij het beheer van zwembaden en sportbedrijven wordt nog veel gewerkt met onnodige en inefficiënte systemen. Er is vaak een apart systeem voor de ticketverkoop, een ander systeem voor de administratie, weer een ander voor de planning, etc. Raak jij de kluts kwijt van al die systemen? Als jouw accommodatie de transitie van fullservice naar selfservice wil gaan maken, is het belangrijk dat je naar alle aspecten in de organisatie kijkt en dat afdelingen niet langer los van elkaar functioneren.

Automatisering voor de toekomst

Om alles zo efficiënt mogelijk te laten lopen, heeft SERA Business Design het product Dataduiker ontwikkeld. Met Dataduiker komen alle systemen samen in één gebruiksvriendelijk pakket. Dat ondervond Sportbedrijf Deventer ook met hun locaties De?Scheg (zwembaden, ijsbaan, squashbanen en sporthal) en het Borgelerbad. Om de bedrijfsprocessen van beide locaties eenvoudig te koppelen én te automatiseren, maken zij gebruik van alle Dataduiker-modules. Van ticket- en snackverkoop en het volgen van de vorderingen van leerlingen tot aan verhuur, boekhouding en toegangsbeheer, Dataduiker stroomlijnde alle processen van Sportbedrijf Deventer. 

Switch naar selfservice

Door deze switch naar selfservice geeft Sportbedrijf Deventer hun klanten volledige controle over het beheren van persoonlijke gegevens en het aanmelden voor (zwem)lessen in een online klantenportaal. Vooraf een online ticket aanschaffen zorgt ervoor dat klanten niet meer in de rij hoeven te staan en direct door het toegangspoortje de locatie kunnen betreden. De receptionist(e) krijgt hierdoor ook een andere rol, namelijk die van een gastheer/vrouw. Oneindig veel voordelen dus!

Meer weten?

Kijk op www.dataduiker.nl of stuur een mail naar info@dataduiker.nl




Pomaz