23 april ZwembadBranche Dag Belgie

5 manieren om bezoekers van je website weg te jagen

Je website krijgt bezoekers, je kent het wel, van die mensen die graag een keer willen komen zwemmen of op zoek zijn naar zwemles voor hun kind. Men kijkt een beetje op hun gemak rond en gaat op zoek naar allerlei zaken over jouw zwembad: wat zijn de activiteiten, kosten, openingstijden, evenementen. Voor je het weet bezoeken ze het zwembad en komen ze heel vaak terug.


Ben jij op zoek naar een leverancier van bodemzuigers? 👉 Klik hier.



Hieronder 5 eenvoudige manieren om dit te voorkomen. Zo kun je rustig je ding blijven doen, zonder je zorgen te hoeven maken dat je website wellicht nieuwe bezoekers aantrekt. Houd in gedachten dat de gemiddelde, nieuwe, bezoeker van jouw website slechts 10 seconden nodig heeft om te besluiten of hij/zij blijft of verder surft! Dus:

1. Zorg voor grote files, zoals foto’s en het design van je site, die er lang over doen om een pagina te laden. Het liefst 3 seconden of langer, dat is vaak al genoeg om je bezoeker te doen vertrekken. Wie heeft er nou 3-5 seconden de tijd om te wachten op een plaatje?

2. Autoplay video’s of muziek! Geweldig toch? Zodra een bezoeker op je site terecht komt en de muziek schalt de ruimte door – of in de koptelefoon! Voor optimale ergenis is het aan te bevelen om de ‘UIT’ en ‘STOP’ knoppen ergens ver weg te verbergen. Het snelle vertrek van je bezoeker is gegarandeerd.

3. Maak je website vooral niet ‘responsive’, dat wil zeggen: zorg dat je website alleen goed werkt op een laptop of PC en vooral NIET op een smartphone of tablet. Aangezien de meeste bezoekers tegenwoordig via hun smartphone/tablet internetten, heb je de grootste groep al snel op de kast én van je website af.

>> Lees ook het verhaal van Glanerbrook en de succesformule waarmee zij een paar keer de Social Media Top 50 wonnen.

4. Pop-ups! Erg jaren 90 en een fantastisch middel om internetters te ergeren. Waarom zou je ze in 1 klik naar je produkt-pagina laten gaan, als je ze ook eerst een aantal pop-ups kunt laten wegklikken? Voorbeelden van pop-ups zijn: ‘schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief’, ‘klik hier om je op onze blog te abonneren’.

5. Gebruik willekeurige keywords. Door keywords te gebruiken die niets te maken hebben met jouw site of produkt, krijg je wellicht meer bezoekers die helemaal niet geïnteresseerd zijn in jouw zwembad. Lekker voor je bezoekers-statistieken, maar gelukkig blijven ze niet lang en dat is maar goed ook!

Geweldig advies, nietwaar?

Natuurlijk klopt hier niets van, maar dat moge hopelijk duidelijk zijn! Een website is, zelfs al gebruik je Social Media volop, nog altijd belangrijk voor jouw zwembad. Een goede site is gebruiksvriendelijk – op zowel PC, laptops, smartphones als tablets – en doe je er natuurlijk alles aan om je bezoekers niet te irriteren zodat je ze vervolgens wegjaagt.

Blog geschreven door de Social Media Monteur van New Media Brains


advertentie

Dewi Online