Door bezuinigingen, wet- en regelgeving en de veranderende vraag in de markt staan zwembadexploitanten voor een grote uitdaging. Bezuinigingen zetten de exploitatie onder druk, terwijl wet- en regelgeving steeds meer van zwembaden vraagt op het gebied van veiligheid, hygiëne en duurzaamheid. Onlangs betoogden deskundigen in ZwembadBranche dat de terugverdientijd van goede oplossingen op het gebied van duurzaamheid en veiligheid 20-30 jaar is. De meeste contracten tussen overheden en exploiterende partijen lopen doorgaans echter korter.
Zwembaden zullen om het hoofd boven water te houden dus ook op korte termijn de omzet moeten verhogen en de kosten verlagen. De focus ligt vaker meer op de kosten, omdat de omzet vergroten zonder ongewenste prijsverhogingen niet mogelijk lijkt. Wij hebben hiervoor een instrument ontwikkeld: de Zwembad Optimalisator. Met dit instrument kunnen wij voor u met een gedegen markt- en doelgroepanalyse mogelijkheden ontdekken om meer omzet te genereren. Ook de marketing naar uw doelgroepen biedt nieuwe kansen. Tegelijkertijd gaan we met een multi-disciplinair team aan de slag om aanknopingspunten te vinden om de kosten te verlagen. Resultaat is een scherp advies in een beeldende presentatie.
Klik hier voor meer informatie over de Zwembad Optimalisator.
U kunt uiteraard ook contact opnemen met Ronald Haagen via r.haagen@zka.nl.