Wat we kunnen leren van de skischool
Ik ben gezegend met drie kinderen die skileraar zijn en dat ik jaarlijks een bezoek aan hen mag brengen op hun werkplek. Telkens valt me dan op met welke gedrevenheid het skischoolteam werkt om hun doelen te bereiken. Ik zie tevreden ouders met blije kinderen die aan iedereen vertellen hoe…
Is het voor een cijfer?
In de zomervakantie heb ik het boekje ‘Is het voor een cijfer?’ van Johannes Visser gelezen. De tagline is ‘hoe jongeren meer kunnen leren zonder stress’. Het spreekt mij aan omdat ik merk dat ik aan het veranderen ben. Waar ik altijd lekker ging op structuur, systeem, doelstellingen, beoordelen en volgens mijn kinderen in…
Wat kan jij doen om het wél te laten slagen?
Leren zwemmen is niet voor ieder kind hetzelfde, elk kind is weer anders. Maar wat als een kind een beperking heeft? Volgens Patty van ‘t Hooft en Irma Kokx is exclusief zwemonderwijs dan niet altijd de oplossing. Kinderen met een speciale onderwijsbehoefte voelen zich even normaal als ieder ander kind…
Leren zwemmen in groepjes? Graag!
Corona heeft van werkgevers en werknemers een grote mate van flexibiliteit gevraagd. Vervangend werk doen, tijdens de lockdown werkuren verzetten of scholing volgen en extra werken voor collega’s die ziek waren of in quarantaine. We kregen te maken met looproutes, het gebruik van mondkapjes en ook nog de omstreden QR…
Spelenderwijs motiveren en differentiëren – workshop #ZBBC15
1 Reactie op Spelenderwijs motiveren en differentiëren – workshop #ZBBC15
Spelelementen bevorderen de motivatie van kinderen tijdens de zwemles, maar vraagt wel een andere opbouw van de les. Rene Dekker geeft in deze workshop ‘Spelenderwijs motiveren, differentiëren en doorleren’ nieuwe inzichten in (motorisch) leren waardoor kinderen ‘doorleren’ terwijl de les al is afgelopen. Hij laat zien hoe door te differentiëren,…