Gastvrij grenzen bewaken: ‘niet wegkijken als overlast en agressie op de loer liggen’
Gastvrijheid staat bij steeds meer zwembaden hoog in het vaandel. In de praktijk valt het echter lang niet altijd mee om elke gast op een voetstuk te plaatsen. Pesten, intimiderend gedrag en agressie maken deel uit van het werk. Andere bezoekers nemen er aanstoot aan en keren soms niet meer…
ZwembadBranche Dag 2023: eerste kennissesies bekend
Op 10 oktober komen professionals, experts, en leveranciers uit de zwembranche samen voor een dag vol kennisuitwisseling, inspiratie en ontmoetingen. Op de beursvloer vind je [bijna] alle leveranciers in de zwembranche, dus alle denkbare producten en diensten voor jou verzameld. Dit bespaart een hoop zoekwerk en losse afspraken. Daarnaast hebben…
‘Agressie, verbaal of fysiek en direct of indirect, mag nooit wennen’
Met deze zomerse dagen is het vaak gezellig druk in de buitenbaden, maar helaas is de sfeer niet altijd prettig. Om de rust te bewaren huren sommige buitenbaden beveiligers in die een oogje in het zeil kunnen houden op de ligweides. Marjon Beltman, zelfstandig coach en trainer, begrijpt dit heel…
Agressie: hoe voorkom je erger?
Verbale agressie kan overal ontstaan, ook in zwembaden. Met een zwemouder tijdens het leszwemmen of met tieners tijdens het vrijzwemmen of in de zomer in het buitenbad. Ineens kan de sfeer veranderen en escaleren tot een situatie die heel onprettig is. Eén opmerking of beslissing kan al verkeerd opgevat worden…