Spurd-Leeghwaterbad na Laco Glanerbrook meest actief op Social Media

Laco Glanerbrook prolongeert opnieuw zijn toppositie in de vierde editie van onze Social Media rubriek ‘Ranking the Pools’. Door vooral goed te scoren op interactie met hun fans op Facebook hebben zij Spurd-Leeghwaterbad en Omnium achter zich gelaten. Net als vorige keer is interactie een belangrijke graadmeter. De competitie in de lijst wordt steeds spannender omdat steeds meer accommodaties zich aanmelden voor deze lijst. Steeds meer bedrijven ontdekken het belang van social media om hun doelgroep te bereiken en gaan daar ook steeds beter mee om. De volgende ranking zal in het juni nummer van ZwembadBranche gepubliceerd worden.

Het ranken van de deelnemende clubs is een zorgvuldig proces. Het aantal volgers of fans geeft slechts het potentiële publiek weer. Je hebt niks aan ze als ze niet in de doelgroep vallen en bereikt worden. En meer betekent ook niet altijd beter. Een like is immers pas het begin. Hoewel we leven in het tijdperk 3.0, communiceert het zwembad over het algemeen nog vrij traditioneel. Zo bleek ook uit het Nationaal Onderzoek Zwemouders. Eén van de belangrijkste doelgroepen. De meeste zwemouders zijn actief op social media, vooral facebook. Maar gek genoeg weet het merendeel van hen niet of het zwembad actief is op social media. Van de 75% die actief is, heeft 58% geen idee wat het zwembad doet met social media. Een enorme kans dus!


Ben jij op zoek naar een leverancier van LED verlichting voor in jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.



Interactie, interactie, interactie!
Ga je beginnen met Social Media, start dan vooral met Facebook. Richt je daarbij dan met name op de interactie. Veel bedrijven fixeren zich volledig op het aantal fans dat ze hebben en schenken weinig tot geen aandacht aan de vervolgstappen: hoe gaan we de dialoog aan met deze fans? Uiteraard is een bepaald volume belangrijk om de gedane investeringen te rechtvaardigen. Maar uiteindelijk moet het doel zijn om interactie te hebben met de fans, niet alleen om fans te hebben. Al kun je ook niet helemaal zonder twitter. Wellicht dat de onlangs geïntroduceerde advertentie mogelijkheden bij twitter nieuwe kansen bieden.

Likealyzer
Net als bij de vorige ranking hebben wij ook deze keer de de likealyzer score* gebruikt. Wanneer je de URL van jouw zakelijke Facebookpagina invoert in LikeAlyzer krijg je een pagina met een analyse van jouw Facebook pagina. Een cijfer en tips en aanbevelingen om de interactie met je Facebook fans te verbeteren. Naast interactie kijkt deze tool ook naar andere zaken zoals reactietijd op vragen. Het is dus een aanrader om dit voor jouw pagina te doen en om te kijken hoe je jouw score kunt verbeteren, zodat je volgende keer nog beter scoort in onze ranking.

Berekening
De ranking is gemaakt op basis van drie meetpunten: het aantal volgers op Twitter, het aantal Fans op Facebook en de LikeAlyzer score. Voor alle scores krijg je een ranking. Door alle rankings bij elkaar op te tellen en te delen door drie krijg je een overall score. Benieuwd waar jouw accommodatie is geëindigd in onze rubriek ‘Ranking the Pools’? Lees het in ZwembadBranche #46
 
deel op twitter deel op facebook
 
Winnaar-RankingThePools
 



advertentie

Dewi Online