Remco Bron – ‘Social media is geen rocket science’

Remco BronRemco Bron ondersteunt ondernemers graag bij het gebruik van social media. Na in Amerika gestudeerd en gewerkt te hebben adviseert hij sinds 2006 organisaties over succesvol gebruik van internet en social media. Daarbij is Bron zelf ook vooral ondernemer. Hij is oprichter van diverse internet start-ups en runt een retail bedrijf en webshop in Veere. De combinatie van ondernemen en internet is niet alleen zijn werk en hobby, maar vooral ook zijn passie die hij graag op inspirerende wijze deelt met anderen. Met een aantal praktische tips kan elke ondernemer volgens Remco Bron social media succesvol inzetten.

Geen rocket science
Social media is allang geen buzzword meer: iedere consument heeft toegang tot Google, Facebook, Twitter en spendeert daar al zeeën van tijd. Dit terwijl bedrijven social media nog maar net beginnen te omarmen. Ondernemers gebruiken social media wel, maar benutten het nog te weinig. Zonde, want volgens Bron geven social media een nieuwe dimensie aan marketing. “Het heeft een veel persoonlijker karakter dan andere marketingmiddelen. Mensen leggen hun ziel en zaligheid bloot met daarin heel veel interessante, waardevolle informatie. Klanten melden dat ze vader zijn geworden, klachten hebben, faciliteiten missen. Door hier slim gebruik van te maken, stel je bestaande klanten tevreden en haal je nieuwe klanten over de streep.” En zo ziet Bron, als deskundige op het gebied van social media, nog veel meer mogelijkheden. Je moet het alleen wel beschouwen als een onderdeel van je marketing, je doet het er niet ‘even’ bij. “Je moet er tijd voor vrij maken en bewust keuzes maken. Natuurlijk hoef je niet alles te doen.” Maar voor Bron is tijd geen argument om iets niet te doen. En kennis ook niet. Het is geen rocket science, maar je moet wel blijven volhouden. Het gaat niet vanzelf.

Voor de zwembranche liggen er genoeg mogelijkheden om social media in te zetten. Maar er zijn ook nog genoeg vragen. Waar liggen die kansen? Hoe is het praktisch toe te passen? En misschien wel het belangrijkste, hoe verdien je er geld mee? Bron geeft graag antwoord op deze vragen. Niet met hoogvliegend advies of beloftes over de toekomst, maar wel met praktische voorbeelden uit het bedrijfsleven en tips die je als zwembadondernemer direct kan inzetten.

Wil je ook Remco Bron horen spreken?
Kom dan 12 maart naar het ZwembadBranche Congres en meld je hier aan. Met het programma is rekening gehouden met de files, we beginnen om 7.00 uur met een ontbijtsessie en we sluiten af om 15.00 uur. Houd onze nieuwsbrief in de gaten voor de laatste updates.

 
 “Recreatievakbeurs”