Met deze acties heb je meer succes op Instagram

Wil jij met je zwembad of zwemschool meer succes op Instagram op een speelse manier bereiken? Bedenk een Instagram actie. Je hebt er vast weleens een voorbij zien komen of misschien heb je eraan meegedaan. Hieronder geef 5 tips van de Social Media monteur voor Instagram acties waarmee jouw zwembad of zwemschool op een leuke manier opvalt.

  • 1. Zoek de verschillen
    Je kent het spel wel waarbij je twee plaatjes met elkaar vergelijkt om de verschillen te vinden. Bedenk en maak zelf twee plaatjes of foto’s en vraag jouw (potentiële) volgers of zij de verschillen kunnen vinden. Je kunt bijvoorbeeld vragen ‘Hoeveel verschillen vind jij?’ of ‘Vind jij de 10 verschillen?’
  • 2. Instagram stories
    Met stories kun je niet alleen jouw bezigheden, producten of polls delen, maar ook een actie doen. Maak een story en gebruik de vraagfunctie om je volgers te laten reageren. Zo maak je van je story een actie. Stories zijn populair en staan bovenin je nieuwsoverzicht. Zo kunnen je volgers jouw actie niet missen. Bovendien, bij het plaatsen van stories kun je zien wie het bekeken heeft en zie je wie er precies betrokken is. Dit geeft je snel en eenvoudig meer inzicht in jouw doelgroep. Let op, stories zijn slechts 24 uur zichtbaar. Als je de functie ‘Opslaan in archief’ aan hebt staan, worden jouw stories opgeslagen en ook een gedeelte van de betreffende analytics.

Lees ook: Andermans foto’s plaatsen op Instagram: wat zijn de regels?


Ben jij op zoek naar een leverancier die kan helpen met de waterbehandeling in jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.



  • 3. Puzzel
    Een andere manier om mensen te laten (mee-)denken is een puzzel. Een rebus of som met afbeeldingen bijvoorbeeld. Omdat dit je tot denken zet, is het een leuke afwisseling tussen de dagelijkse bezigheden en werkt daarom vaak goed. Jouw post krijgt zo meer aandacht. Wist je dat, hoe langer je post bekeken wordt, hoe hoger je post in het algoritme/nieuwsoverzicht komt? Daag je volgers uit om het antwoord te vinden en geef de winnaar een beloning.
  • 4. Selfie actie
    Selfie acties worden steeds populairder op Instagram (en Facebook). Het vergroot de engagement en is een leuke manier om user generated content te krijgen van je fans. Deze foto’s kun je in een foto-album verzamelen om de community van jouw zwembad of zwemschool op te bouwen en tevergroten.
  • 5. Fotobijschrift
    Dit is een creatieve manier om jouw bereik én betrokkenheid met jouw doelgroep te vergroten. Je daagt namelijk je (potentiële) volgers uit om creatief te zijn. De titel zegt het al. Bij een door jou geplaatste foto vraag jij je volgers om een bijschrift te bedenken en te plaatsen bij de post. De persoon met het origineelste bijschrift verdient een prijs.

Met dank aan de Social Media Monteur. Instagram acties kunnen jouw online succes verbeteren. Heb je hulp nodig bij het bedenken en uitvoeren van een actie of wil je meer informatie. Bijvoorbeeld voor een ‘Instagram Story’ of ‘Zoek de verschillen? Neem dan contact op met de Social Media Monteur


advertentie

Alle leveranciers voor de zwembranche vind je hier