Leesvoer voor de zomer – Management

Nog even en dan beginnen de zomervakanties weer. De ene gaat ver weg, de ander blijft lekker thuis. Wat je ook doet, velen gebruiken het om even op adem te komen. Om vaak ook even datgene te doen waar het in de hectiek van alledag niet van komt. Lezen staat vaak hoog op het lijstje. Vooral omdat dit voor veel mensen één van de eerste dingen is die in de drukte vaak komt te vervallen. Heb jij nog inspiratie nodig en wil je weten welk boek je dan vooral moet lezen? Wij hebben een aantal lijstjes gemaakt. We beginnen met leesvoer over management. Veel leesplezier. En natuurlijk als jij nog andere tips hebt? Laat het ons weten!


Ben jij op zoek naar een leverancier die kan helpen bij het verduurzamen van jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.



Ga vreemd – Rob Adams

Met gemiddelde prestaties win je geen wedstrijd. Daarom is je onderscheiden zeer belangrijk. Te vaak kijken we hiervoor naar de directe omgeving en concurrenten. Hoe meer je hiernaar kijkt, hoe meer je erop gaat lijken. En dat is nu juist niet de bedoeling. Je moet juist innoveren. Hoe? door je gezonde verstand te gebruiken. En door te combineren. Oftewel branchevreemd te innoveren. Dit boek stelt dat veel van wat je ooit hebt geleerd over innovatie onzin is. En dat je het lekker mag vergeten. Uiteindelijk gaat het maar om één ding: hoe kun je echt succesvol innoveren?

Eén fan per dag – Jos Burgers

Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op, je wilt fans. Fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Fans maak je door de verwachtingen van klanten te overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. In veel organisaties is het geen dagelijkse gewoonte. In dit boek laat Jos Burgers op een prikkelende manier zien hoe je daar verandering in brengt. Eén tipje van de sluier: als je één fan per dag wilt maken, moet je beginnen met het maken van fans onder je medewerk(st)ers. Gelukkige medewerk(st)ers zorgen namelijk voor blije klanten.

Leider zonder masker – Ann Baeke

Uit onderzoek blijkt dat slechts 12% van de Belgen ‘geëngageerd’ gaat werken. Daar ligt dus een enorme kans voor leiders die willen investeren in hun medewerkers én in zichzelf. Want de tijd is aangebroken om onszelf echt te tonen, met alle sterktes en zwaktes. Dit boek reikt een manier aan om medewerkers opnieuw zin te geven in werk en daarbij te focussen op zingeving. Getuigenissen van Fons Leroy, Astrid De Lathauwer, Dirk De Wachter en andere succesvolle leiders maken duidelijk hoe je binnen een organisatie zo een engagementscultuur kunt opbouwen. ‘Leider zonder masker’ biedt een unieke blik op leiderschap en de kracht van luisteren, kwetsbaarheid, zingeving en emotionele moed.

De wet van de paracetamol – Paul Moers

De levensduur van producten, diensten en formules wordt steeds korter. Consumenten zijn niet alleen verwend, ze verwachten steeds sneller een vernieuwd aanbod. De concurrentie is bovendien feller dan ooit. Voordat je het weet is je product verworden tot een paracetamol, een product dat overal verkrijgbaar is, geen onderscheidend vermogen heeft en waar de klant slechts een lage prijs voor wil betalen. Als je wilt overleven is niets doen geen optie meer. In dit boek laat Paul Moers zien hoe je stap voor stap de waardepropositie van je aanbod nieuw leven inblaast of zelfs compleet vernieuwt.

De 7 eigenschappen van effectief leiderschap – Stephen Covey

Een klassieker als deze mag natuurlijk niet ontbreken. Al decennia is dit boek een bron van inspiratievoor velen. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds weer nieuwe generaties aan te spreken. Waarom? Covey ziet al geruime tijd in dat management meer is dan gewoon een trucje. Leiderschap gaat om wie jij bent. Hij leert ons daarmee hoe we de kwaliteit van ons werkende leven, privé-leven en gezinsleven kunnen verbeteren. Zijn inzichten hebben duizenden mensen in staat gesteld meer plezier en zin te ervaren in hun omgang met anderen, dit heeft het werk in duizenden organisaties en bedrijven prettiger en effectiever gemaakt. Dat wil jij dan toch ook?

Synchroniciteit: de innerlijke weg naar leiderschap – Joe Jaworski

‘Synchroniciteit’ is een inspirerend boek, maar zeker ook een praktisch boek. Het stimuleert de ontwikkeling van die capaciteiten die nodig zijn om individueel en collectief – op persoonlijk, maatschappelijk en zakelijk gebied – onze toekomst zelf vorm te geven, in plaats van voortdurend te reageren op gebeurtenissen van buitenaf. Joe Jaworski maakt dit duidelijk aan de hand van een persoonlijk verhaal waarmee hij zien dat door een fundamentele verandering van focus een geheel nieuwe manier van leidinggeven kan ontstaan. Een vorm van leiderschap die niet gericht is op het verwerven van persoonlijke macht, roem en status, maar die het geheel dient.


advertentie

Dewi Online